Šest koraka do unutrašnjeg mira

       

Ponekad preterano analiziramo sasvim uobičajene susrete i situacije, čitamo između redova i uviđamo nešto što zapravo ne postoji. 

Ovi koraci mogu pomoći da smirite bujicu misli i pronađite unutrašnji mir:

1. Prepoznajte problem

Ne možete prestati analizirati sve što se događa? Prepoznavanje tog problema prvi je korak u njegovom rešavanju.

2. Nemojte sebe kriviti

Mozak je složen tako da razmišlja o svim mogućim ishodima u svakom trenutku. Frontalni režanj mozga žabe npr. nije toliko gust poput našeg. Njen opstanak zavisi od brze reakcije ili odlukama u letu. Ali naš je mozak razvijen da razmišlja o problemima. Dakle, preterano razmišljanje je prirodno.

3. Duboko dišite

Kada se uhvatite u preteranom analiziranju, udahnite duboko nekoliko puta i razložite ono o čemu razmišljate. To će vam pomoći da se usredsredite. Možete i zapisati svoje misli kako biste lakše doneli odluku.

4. Manje pričajte

Kada smo zagušeni mislima, imamo potrebu pričati o njima iako to ne ispadne uvek onako kako želimo. Neka istraživanja pokazala su da razgovor o problemima o kojima previše razmišljate podiže nivo hormona stresa, koji će vas dodatno uznemiriti.

5. Meditirajte

Meditacija je često pogrešno shvaćena kao stroga praksa čiji je jedini cilj očistiti um od misli. Možete i to učiniti, ali najbolji oblik meditacije za smirivanje uma jest ona koja vam dopušta da mirno kročite morem svojih misli.

6. Izađite

Ništa ne bistri glavu kao šetnja parkom ili šumom, vožnja bicikla po gradu. Izađite i ubrzajte malo otkucaje srca. To je takođe oblik meditacije. Ne pokušavajte svesno smiriti misli, već im dopustite da kolaju svojim ritmom. Nemojte ništa forsirati.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: