Spoj arhitekture i estetike je zaštitni znak Monoi nakita

       
Foto: Tanja Bazalac; model: Nevena Sekulić

“Jednostavnost je lepa” je osnovni princip kojih se, u dizajnu i izradi nakita, drže Maja i Marko Bačanin, osnivači brenda Monoi design. 

Foto: Marija Andrić; model: Vanja Stojković

Nakon uspešnih poslovanja u inostranstvu, Maja i Marko, sestra i brat, po struci arhitekte, odlučili su da Srbiji i svetu predstave svoju kolekciju nakita.

“Arhitektura i naš nakit su povezani. Naša estetika je usvojena tokom studija. Isto je i kao kada pravite koktel. I oni su povezani sa arhitekturom- morate da složite ukuse, boje, mirise. Monoi nakit je minijaturna arhitektura”, ističe Marko.

Ono što je bitno za njih je da je nakit funkcionalan i da nosi određenu estetiku, što im je donelo prepoznatljivost i na domaćoj i svetskoj sceni.

Foto: Tanja Bazalac; model: Ena Jevtić

“Prvi set modela smo napravili pre godinu i po dana za Novosadski sajam, gde smo izlagali na sajmu zlatarstva. Tu smo dobili dve nagrade, za dizajn i za kolekciju i ujedno smo predstavili nešto drugačije”, kaže Marko.

“Prvi logo nam je bio slovo M, jer nam je takav bio prvobitni žig. Imena su se menjala, da bismo na kraju postali i ostali Monoi”, dodaje on.

Foto: Marija Andrić; model: Maja Petrović

Iako je njihov princip izrade nakita “Jednostavno je lepo”, proces samog nastajanja Monoi design-a i nije toliko jednostavan. Ne postoje mašine koje bi takvom nakitu omogućile oštre ivice, pa se u radionici nakit izrađuje ručnim poliranjem i ovom avangardnom i minimalističkom nakitu daje duh tradicije ručne proizvodnje.

“Monoi nakit se izdvaja na tržištu po svojim oštrim ivicama. Izrađuje se od srebra, a može biti i mat, sa pozlatom, a pravimo i pune modele od zlata”, rekao je Marko. “Maja je uradila dizajn tekuće kolekcije nakita. Razumemo se i dopunjujemo. Ona je i više zadužena za estetiku i komunikaciju sa medijima, a ja za radionicu i obavljanje marketinga.”

Marko Bačanin, jedan od osnivača Monoi design brenda nakita
Maja Bačanin, jedna od osnivačica Monoi design brenda nakita

Monoi nakit je počeo od Srbije, ali se polako širi. Koliko su uspešni, govori činjenica da su Maju i Marka kontaktirali iz časopisa Vog, kako bi se predstavili britanskoj publici. Tako aprilsko izdanje Voga piše o brendu kao “inovativnoj ideji, svežeg pristupa dizajnu koji se fokusira na minimalnu estetiku.”

U sklopu postojeće kolekcije, uskoro će se pojaviti i kolekcija minđuša, a Marko već duže vreme razmišlja o izradi muške kolekcije nakita, za koju se nada da će se uskoro realizovati.

Koliko im znači to što oni stvaraju, svaki prsten ima svoje ime- Aurum, Linea, Orbis, Novus, Omnis… Čini se da svaki od tih komada ima i svoj karakter.

Foto: Marija Andrić; model: Maja Petrović

“Za pet godina Monoi vidim kao ozbiljan brend, zbog dobrog dizajna i kvaliteta koji poseduje. Mi smo kolekcija van fashion-a, mi smo van sezona i trendova. Koliko je ovo bilo zanimljivo nositi pre pet godina, toliko će biti zanimljivo nositi i za pet ili deset. Naša estetika je jaka i ima karakter sa kojim možeš nešto da kažeš. Da vas izdvaja, da vas upotpuni”, završava Marko.

Autor: Ivona Karan

Komentari: