Sezona praznika i slavske trpeze nikog ne ostavljaju ravnodušnim, pa zato „nabacimo“ koji kilogram tokom zime. Kako biste sprečili preterano gojenje u ovom periodu, poslušajte ove savete.

Ne nervirajte se oko toga

Nemojte da brinete ukoliko se desi da se ugojite nekoliko kilograma. Budite blaži prema sebi i imajte u vidu da ćete lako vratiti idealnu težinu, kada promenite režim ishrane. Negativno razmišljanje može dovesti do težeg mršavljenja. Umesto toga, fokusirajte se na svoj cilj.

Izbegavajte dijete

Moderne dijete koje obećavaju brzo gubljenje kilograma nisu efikasne. Pored toga što su nezdrave, stvaraju i takozvani jo-jo efekat, a na kraju može da se desi da se ugojite mnogo više. Umesto toga, osmislite izbalansiranu ishranu, bogatu proteinima, voćem i povrće, a izbegavajte šećer i ugljene hidrate.

Zdrave zamene

Iako ovo zvuči teško, zapravo brzo ćete se navići. Ukoliko vam se prijede torta ili pak čips, pojedite šaku oraha. Oni su bogati omega 3 masnim kiselinama i utiču na bolje raspoloženje, pa tako sprečavaju i napade gladi. Uz to, možete pojesti i rebro crne čokolade, koja nema šećera, a utiče na lučenje serotonina.

Planirajte unapred

Dokazano je da zimi lučimo više hormona sna, te da smo bezvoljni i depresivni. Ukoliko vam se ovo dešava, sigurno nemate ni motivacije da pravite zdrave obroke. Zato isplanirajte jelovnik unapred, a jedan deo obroka pripremite dan ranije.

Fitička aktivnost

Ne zaboravite da vežbanje utiče na poboljšanje raspoloženja, a usput, topi i masne naslage. Čak i zimi, kada nam je sve mrsko, pokušajte da se krećete više, vežbajte kod kuće ili idite na neki vid rekracije.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments