Šta treba jesti da bismo imali više energije?

       
Foto: UVM Medical Centre Blog

Ako nivo energije počinje da vam opada između 14 i 16 časova, niste sami. Ovaj pad je normalan, pogotovo u radnom okruženju. U ovo vreme svi posežu za još jednom šoljicom kafe. Ona vam može pomoći kratkoročno i kasnije dovesti do još jednog pada. Zato, usredsredite se na unošenje određene hrane i začina.

Jedan od razloga za umor je hronična upala, koja može biti uzrokovana gojaznošću, depresijom i hroničnim bolom.

Kada je upala prisutna u telu, mozak ima manje energije na raspolaganju. To se dešava zato što upala niskog stepena isključuje metabolički prekidač na hemijskom putu koji proizvodi energiju. Rezultat nije samo manjak energije, već i povećanje toksina koji oštećuju moždano tkivo i smanjuju osetljivost na insulin.

Foto: Medical News Today

Mozak se satoji od 60% masti. Da bi postigao najbolji učinak, potrebne su mu stalne rezerve omega-3 masnih kiselina. Takođe, unošenje čitave palete boja voća i povrća, dodaje polifenole koji smanjuje upalne procese u organizmu.

Insulin se stabilizuje unoseći hranu biljnog porekla koja obiluje zdravim mastima. Jedite povrće kao što je karfiol, brokoli i boranija.

ZAČINI I HRANA KOJI OBILUJU POLIFENOLIMA:
  • Kakao prah;
  • Karanfilić;
  • Tamna čokolada;
  • Crni i zeleni čaj;
  • Kupine;
  • Cimet.
ZDRAVE MASTI: 
  • Avokado;
  • Masline;
  • Čia semenke;
  • Lešnici.
Foto: The Splendid Table

Autor: nsuzivo.rs

 

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments