Stanje anksioznosti se samo pogoršava kada pokušavamo da se smirimo

       
Foto: National Sleep Foundation

Novo istraživanje sa Harvarda, kaže kako ljudi pokušavajući da se smire, samo pogoršavaju stanje.

Najbolje funkcionišemo kada smo blago uzbuđeni zbog onoga što radimo. Anksioznost aktivira otpuštanje hormona koji nas održavaju budnim, aktivnim i pripravnim. Uzbuđenost pre važnog događaja mu daje na važnosti.

Pokušaji smirivanja mogu biti preagresivni i tako kreirati osećaj anksioznosti, jer se osećamo anksiozno. Pokušavajući da se odupremo ovom negativnom osećaju stres oko njega čini da se neprijatnost udvostruči.

Stručnjaci su ispričali kako je jedina ispravna alternativa to da ne pokušavamo da se smirimo, već da te osećaje pretvorimo u uzbuđenje. Ovo je bolje rešenje, jer su anksioznost i i emocionalno uzbuđenje slični osećaji suprotnih značenja.

Stručnjaci su predložili kojim reakcijama treba zameniti anksioznost u sledećim situacijama:

Strah od javnog nastupa: Želim da mi srce kuca što brže pre nego što izađem na pozornicu.

Strah od nesanice: Radujem se što će mi mozak celu noć biti toliko aktivan da neću moći da spavam.

Strah od letenja: Nadam se da ću ovoliko uzbuđenja osećati i kad uđem u avion.

Autor: nsuzivo.rs

 

Komentari: