Super hrana: Heljda

       
Foto: Vitamini.hr

Heljda se svrstava u super hranu. Reč je o zeljastoj biljci, a ne o žitarici, kako mnogi mislimo.

Ova namirnica može da se pripremi na brojne načine- da bude slatko, slano, kao prilog ili glavno jelo. Najčešće je konzumiramo zimi, jer greje i leči. Još se naziva i crnim žitom, zbog svoje tamne boje.

Heljda je odličan izvor proteina, vlakana, esencijalnih aminokiselina i složenih šećera. Veoma lako se vari, pa se zbog toga preporučuje u ishrani dece, odraslih i starih osoba koje imaju problem sa varenjem.

Foto: Naturoza

Sadrži i fosfor, magnezijum, kalcijum i gvožđe, kao i tiamin (vitamin B1), niacin, vitamin K i vitamin B6. Sadrži i fluor, koji je neophodan zubima i vitamin P koji povoljno utiče na nervne ćelije.

Heljda dobro deluke na krvne sudove i srce, pomaže u snižavanju visokog pritiska i može se koristiti u prevenciji gojaznosti.

Heljda za doručak

Heljdina kaša je zdrava alternativa različitim pahuljicama. Priprema se tako što heljdinu kašu u razmeri 1:4 dodati u ključalu vodu i kuvati 10- 15 minuta uz povremeno mešanje.
Možete je zasladiti medom, dodati kašičicu mlevenih semenki lana ili suvo grožđe i uživati u zdravom doručku.

Takođe, od heljdinog brašna možete napraviti ukusan hleb ili palačinke.

Autor: nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments