Sve što treba da znate o meditaciji

       
Foto: Gaiam

Meditacija podrazumeva duhovne vežbe koje svoje postojanje vuku iz istočnjačkih religija. 

Svaka osoba koja krene s meditacijom svoje misli svesno i planirano, s dubokom koncentracijom, usmerava prema nečemu čemu duboko teži, poput unutrašnjeg mira. To i je jedan od glavnih ciljeva koji osobe meditacijom žele da dobiju. Osim unutrašnjeg mira, ljudi se kroz meditaciju uglavnom fokusiraju na otklanjanje stresa ili lakše upravljanje svojim mislima i postupcima u svim stresnim situacijama, zatim na bolju i dublju koncentraciju na sve što rade i čime se bave. Takođe, uz meditaciju žele da nauče da upravljaju svojim unutrašnjim procesima poput razumevanja i vladanja sopstvenim emocijama, ali i spoljnim procesima- postupcima prema osobama s kojima se susreću na dnevnoj bazi.

Za početak morate pronaći mesto na kom ćete moći da ostvarite barem nekoliko mirnih minuta i utonuti u svoje misli tako da na neko vreme odbacite sve svoje probleme i brige. Ne razmišljajte previše o detaljima poput načina sedenja koji bi trebao biti pravilan, o svetlosti, mraku, mora li to biti na krevetu ili na podu… Jednostavno sednite tamo gde je mirno i gde najviše volite jer vam je udobno. Potpuno se opustite i uživajte u mirnoći svog tela i svojih misli.

Možete odabrati deo dana koji najviše odgovara vašem rasporedu, poslovima i obavezama. Po mogućnosti, to mora biti deo dana kada možete biti potpuno sami. Možda je najbolja ideja za garantovano mirnu i savršenu meditaciju da ustanete otprilike pola sata pre svih ukućana, lagano se razbudite i tako smireni ostanite koliko vam je potrebno. Ako ste početnik, onda će vam u procesu meditacije biti čak dovoljno i dve minute, dok osobe koje duže vreme praktikuju meditaciju i mogu biti u tom procesu čak i do desetak minuta.

Pripreme za meditaciju nisu velike i dosadne, potrebno je samo umiriti misli, zato je jutro najzanimljivije doba dana za ovu aktivnost. Razmislite kako se osećate i sve svoje misli usmerite u ovaj proces. Kod procesa same meditacije vrlo je važno da se, nakon što shvatite da vam je udobno i lepo, koncentrišete na disanje. Možete brojati udahe i izdahe kako biste potpuno raščistili svoj um. Proučavajte način na koji to radite, pratite vazduh koji ulazi i izlazi iz vaših pluća. I ne brinite, zasigurno će vam se događati da više puta tokom tih nekoliko minuta ne možete biti na miru i da vam misli odlutaju na brige koje vas more. To je normalno i zbog toga ne treba da odustanete. Ne razmišljajte o tome radite li meditaciju ispravno ili ne. Čim shvatite da se to događa, odmah se iskontrolišite i vratite brojanju udisaja i izdisaja. Vaše misli nećete moći potpuno prekinuti jer to nije prirodno, ali moći ćete da vežbate koncentraciju i fokus na ono što želite.

Važan je i trenutak koji označava kraj meditacije, a ne samo pripremu, početak i sami tok. Razmislite kako ste doživeli svoju današnju meditaciju? Je li vas ona umirila, oraspoložila, napunila potrebnom energijom za dobar i uspešan dan? Poenta meditacije je zapravo da vam donese mnoge pozitivne učinke poput boljeg upoznavanja samih sebe, lepih stvari koje volite i da učinite nešto dobro za svoje telo i um koji su neraskidivo povezani. Upravo tu vezu možete otkrivati kroz proces meditacije. Svako telo i svaki um su posebni i različiti jedan od drugog, zato su to predivne riznice koje je potrebno neprestano istraživati, osećati, ispitivati, vežbati, pratiti, poboljšavati. Predivna je spoznaja kada shvatite način na koji možete povezivati svoje telo i svoje misli i poželećete to svaki dan.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: