Foto: SleepKraft

Bez obzira na razlog vaše radoznalosti, evo šta treba znati o eventualnim koristima (i nedostacima) spavanja bez dušeka. 

Neke kulture u praksi i dalje prihvataju ovu praksu. Da li su oni na dobitku?

U članku iz 2000. godine objavljenom u časopisu BMJ, fizioterapeut Majkl Tetli, zaključio je da na osnovu nepotvrđenih dokaza nezapadnjačkih društava (različita plemena u Aziji i Africi), “prirodni položaji za spavanje i odmaranje”, koje uključuju različite vrste poza na podu, značajno smanjuje bol u donjem delu leđa i ukočenost zglobova.

Spavanje na tvrdoj površini može omogućiti telu da se više kreće tokom noći, za razliku od mekše površine.

Ali, jedan od nedostataka spavanja na podu je da može pogoršati alergije.

“Postoji više čestica bliže zemlji nego što ima gore u vazduhu. A ako živite sa životinjom, mogli biste da udahnete svaki deo perja i dlake kućnih ljubimaca”, kaže Majkl Breus, klinički psiholog.

Definitno ne bi trebalo da spavate na podu ako imate bilo kakvo zdravstveno stanje, poput apneje za vreme spavanja ili visokog krvnog pritiska. Stariji ljudi bi takođe trebalo da se drže kreveta.

Ako ipak poželite da probate spavanje na podu, učinite to postepeno, jer će vašem telu biti potrebno vreme kako bi se prilagodilo razlici pritiska.

Započnite sa privikanjem spavanja na tvrđoj strani kreveta. Zatim možete probati sa spavanjem na kauču. Kada se vaše telo prilagodi različitim površinama, probajte da spavate na futonu na podu ili nekoliko tanjih jastuka (ne koristite veliki debeli jastuk koji bi vam “uspravio vrat” i otežao disanje), onda i tepiha od ovčje kože.

Stručnjaci kažu da bi ovaj proces mogao da traje, ponekad čak i godinama.

Autor: nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments