Završio je Građevinski fakultet u Beogradu, ali se celog života oseća kao umetnik. Ima master iz arhitekture, ali živi u “začaranom trouglu” između dizajna, arhitekture i umetnosti. Stvara od svega toga po deo, sklapa u celinu, a sve to sa materijalom za koji mislimo da ima drugu primenu- betonom. On je Milan Stanić, dizajner neobičnih betonskih kreacija.
Na šta prvo pomislite kada čujete reč- beton? Masivnost, sivilo, dom? Milan svojim dizajnerskim kreacijama ne donosi sivu masivnost u vaš dom. Cilj njegovih proizvoda je da sofisticiranim minimalističkim stilom da drugačiji duh vašem enterijeru.

“Ja poštujem svaku svoju grešku i volim da pogledam šta sam radio na početku i kolike su tu razlike. Taj početak pokazuje moju ambiciju da 2017. godine u Srbiji, koja je konzervativna što se tiče dizajna, pokušavam da ljudima prikažem nešto što je do tada za njih bio samo građevinski materijal. Porcelan je simbol luksuza, a beton je jeftinija zamena toga. To mišljenje sam želeo da promenim i dočaram ljudima da je i igranje materijalima dizajn”, kaže Milan.
“Kao dizajner nemam radno vreme, i ono vreme kada nemam interakciju sa klijentima, razmišljam kako će oni reagovati na nešto sledeće što izađe iz moje radionice, a to je misaoni proces koji obuhvata radno vreme.”

Dizajn izrađuje sam, a njegovi proizvodi nastaju u tri faze. Sam izrađuje kalup, u zavisnosti od oblika koji želi da postigne, zatim u njega izliva betonsku masu po recepturi u koju dodaje suplemente koji smanjuju samu težinu betona. Model ide na šmirglanje i finalnu obradu. Sve se radi tradicionalno- manuelno.
Namenu svojim predmetima nikada ne daje, jer ostavlja klijentima slobodu da njegove betonske interpretacije iskoriste kako oni žele i tako učestvuju u kreativnom procesu koji je on započeo, a oni će ga zatvoriti.

“Tu su posude svih tipova, ukrasno posuđe, poslužavnici, stolovi, lampe… Najveći izazov su mi custom-made stvari, nešto pravljeno specijalno za nekog. Volim kada moj klijent ima jasnu sliku onoga što želi”, rekao je za portal NS Uživo i dodao da prati svetske trendove.
Inspiracije su mu zanimljiva mesta, ljudi i njihove navike, za čim ljudi posežu u kupovini, šta je njihov fokus. Iako iz Kraljeva odlazi na studije u Beograd, sebe smatra Novosađaninom, a ovde živi dve godine.
“Posebno sam ponosan na celu prošlu kolekciju, koja je obuhvatala posude za pse, na koju su ljudi odreagovali stvarno dobro. Tu je odziv bio najbolji.”

Njegove proizvode imaju ljudi iz Srbije, preko regiona, do Švedske i Kuvajta, a cilj mu je da nastavi da se predstavlja na stranom tržištu.
“Ništa ne može da zameni satisfakciju koju osećaš kad si ti sve sam stvorio i odradio, i znaš da ljudi to prepoznaju i vole”, ističe Milan.
Svoj dizajn opisuje kao “jasan oblik, forma, sofisticirani minimalizam, nenametljiv, a dominantan”, a za ime brenda je ostavio svoje ime, jer je shvatio da se najbolje oseća sa njim i da je on taj brend.
“To ima dozu bliskosti i autentičnosti, jer to jeste deo mene. Sve što ja radim je deo mene. Nekim drugim imenom bih odvojio ta dva polja.”

Milan još uvek nije spreman, i veruje da nikada neće ni biti, da komercijalizuje svoj brend i bude potrošačka vrsta proizvoda.
“Lepim predmetima i lepim stvarima želim da učinim srećne ljude koji ih kupe, da im prenesem malo svog optimizma. Ako to uspem, ja sam ispunio svoju misiju, svoj posao.”
Autor: Ivona Karan