Kad smo pod pritiskom, navike u ishrani se menjaju, a sa njima i naši hormoni. Ono što jedete utiče na anksioznost. 

Istraživanja pokazuju da je hronični stres u korelaciji s povećanjem telesne težine tokom vremena. U studiji časopisa Obesity, osobe čiji su uzorci kose pokazali povišene markere hormona stresa imale su češće povećanu telesnu težinu. Druga studija pokazala je da su žene sa stresnim poslovima pokazale veću verovatnoću za debljanjem.

Mozak traži više hrane ako je pod stresom. Ako na kraju jedete da biste redukovali stres, ta hrana će vam delovati još ukusnije. Kad se osećamo uznemireno, prva asocijacija nam je hrana koja nam pruža najviše zadovoljstva. Uglavnom je reč o slatkišima i delimično je biološka – jer se i stres kod životinja ublažava se unosom masti i šećera.

Foto: Getty Images/Trip Savvy

Naša ishrana može uticati na to kako će se naše telo nositi sa stresom, saglasni su stručnjaci. Dobro nahranjen mozak je optimističniji i jasnije razmišlja. Tako se i mnogo lakše nosimo sa stresorom. Hrana bogata hranljivim stvarima neophodnima za mozak, poput vitamina E, cinka i omega-3 masnoća, može smanjiti upale, ali i anksioznost.

Takođe, praznici mogu biti izazovni po pitanju ishrane, ali i stresa. Umesto fokusa na sve što ne treba da jedete, fokus prebacite na ono šta više da jedete a to je povrće i sveže voće Tako ćete biti više siti. Uz svaki obrok popijte najmanje jednu čašu vode, a što više spavajte, jer nedovoljno sna može dovesti do prejedanja.

nsuzivo.rs

1 Comment
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Dusko
02/01/2022 16:24

Post je nema prejedanja.