Riblje ulje je glavni izvor popularnih omega 3 masnih kiselina, ali znate li za šta su ove kiseline dobre, kada je u pitanju naše zdravlje?

Šta su omega 3 masne kiseline?

Postoj dva tipa ovih kiselina u ribi, a to su EPA i DHA. EPA pomaže telu da sintetiše hemikalije u krvi i pomaže pri upalama, dok DHA kiseline su deo spermatozoida, očiju i mozga.

Zdravstveni benefiti omega 3 masnih kiselina

Studije su pokazale da su omega 3 masne kiseline blagotvorne kod nekih oboljenja.

Multiple skleroza

Riblje ulje deluje kao zaštita mozga i nervnoh sistema, a studije su pokazale da omega 3 masne kiseline u ovom ulju pomažu osobama koje pate od multiple skleroze.

Rak prostate

Jedno istraživanje pokazalo je da riblje ulje, uz dijetu sa malo masti, uklanja rizik od raka prostate. Druga studija je pak pokazala da velika količina omega 3 kiselina povećava rizik od ovog kancera.

Post porođajna depresija

Trudnice koje su konzumirale ribu dva do tri puta nedeljno imale su manji rizik da razviju ovaj tip depresije. Naravno, savet je da ove kiseline tražimo u hrani, a ne u suplementima.

Mentalno zdravlje

Kod mladih ljudi, naročito oni koji imaju hiperkinetički poremećaj (ADHD), pokazano je da se simptomi smanjuju, konzumacijom omega 3 masnih kiselina.

Benefiti za pamćenje

Kod starijih, zdravih ljudi, konzumacija ribljeg ulja povezana je sa boljom memorijom.

Srce i kardiovaskularni benefiti

Pokazano je da osobe koje su konzumirale ove kiseline, imale su bolju funkciju srca u stresnim mentalnim testovima. Takođe, zbog antiupalnih dejstava, ove kiseline stabilizuju rad celog krvotoka.

 

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments