BBC piše da su lokalni mediji preneli da su neke kompanije svojim radnicama zabranile dolazak na posao s naočarima iz više razloga.
Navodno su neki trgovinski lanci objasnili da prodavačice koje nose naočare odaju “hladan utisak”.
Kompanije su navele sigurnosne razloge kada se radilo o radnicama u avio kompanijama, a kada su posredi bile radnice u sektoru lepote i kozmetike, navodno su navele da se kod onih s naočarima ne vidi dobro šminka.
Ova odluka pojedinih kompanija dovela je mnogobrojnih negativnih rasprava na društvenim mrežama.
Profesorka sociologije na Univerzitetu u Kjotu, Kumiko Nemoto kaže da ljudi reaguju na “staromodan” način.
“Razlozi zbog kojih žene u Japanu ne bi smele da nose naočare na radnom mestu uistinu su besmisleni. Zapravo je reč o rodnom pitanju i sve je to zapravo vrlo diskriminišuće. Ovde se ne radi o tome na koji način žene obavljaju svoj posao. Kompanije vrednuju žene po njihovom izgledu i na temelju njihove ženstvenosti, a nošenje naočara smatra se neženstvenim”, kaže Nemoto.
Autor: nsuzivo.rs