Zašto ljudi “padaju” na skupu vodu?

       
Foto: Mitte

U Americi je najbrže rastući sektor industrije flaširane vode, procenjen na iznos od 18,5 milijardi dolara.

Na 28. međunarodnom sajmu flaširanih voda Berkeley Springs vodom najboljeg ukusa prošle godine je ocenjena australijska voda “Frequency H2O”, a prodaje se po ceni od 2,3 dolara. Njen slogan je “voda prožeta zvukom ljubavi i obasjana mesecom i svetlom duginih boja”, prenosi Gardijan.

Tvrdi se da šremium vode sadrže specijalne minerale koji im daju specifičan ukus, a što je poreklo neobičnije, bolje opisana procedura njenog vađenja i flaširanja, to je voda skuplja.

Takođe, treba uzeti u obzir da ništa ne čini flaširanu vodu boljom od one iz slavine. U većem delu Amerike voda iz slavine je pitka, a u celoj Velikoj Britaniji voda iz slavine podleže većim kontrolama od flaširane. Na slepom testu ukusa ispitanici nisu mogli  da razlikuju flaširanu od vode iz slavine. A voda iz slavine je i bitno jeftinija od vode iz flaša i zdravija (da li ste ikada razmislili koliko voda u plastičnim flašama stoji danim, ili čak mesecima, dok se ne proda, bez ikakvog protoka?).

Gardijan navodi tri razloga za kupovinu brendiranih voda- prvi je činjenica da je pristup retkim izvorima vode vekovima bio stvar statusnog simbola pa su u 19. veku termalnim izvorima vode pristup imali samo pripadnici visoke klase.

Drugi je moderni pokret, koji kolektivno odbacuje alkohol i sokove i promoviše zdrav život i brendiranu vodu.

I treće, prema istraživanju naučnica sa Univerziteta Vaterlu u Ontariju, razlog zbog kog je društvo toliko zagrejano za flaširanu vodu mogao bi biti strah od smrti.  U socio-psihološkoj studiji o izboru vode za piće, naučnice Stefani Kote i Sara Vulf utvrdile su da “podsetnici na to da je smrt neizbežna povećavaju sebično iskorišćavanje prirodnih resursa”. One tvrde i da je način na koji se reklamira voda “čini posebno privlačnim protivotrovom za egzistencijalni očaj”. Evian se reklamira pod sloganom “pijte mladost”.

Autor: nsuzivo.rs

 

Komentari: