Međunarodno PISA testiranje za petnaestogodišnjake u Srbiji počinje 16. aprila i trajaće do početka juna, a biće obuhvaćeno oko 8.000 učenika. Ove godine uvedene su i novine.
Testiranje će se sprovesti u 222 škole, a osim jezičke, matematičke i naučne pismenosti testiraće se i finansijska pismenost.
Novina ovog ciklusa je da se testiranje obavlja elektronski – papir i olovka potpuno su zamenjeni računarom, što je blisko generaciji koja polaže testove.
Rezultati će biti zvanično objavljeni u decembru 2019. godine, a objaviće ih OECD (Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj) za svih 80 zemalja koje učestvuju u istraživanju.
Testiranja učenika organizuju se svake tri godine (2000, 2003, 2006, 2009, 2012…), a osnovni cilj je da se omogući zemljama učesnicama da donose strateške odluke u obrazovanju na osnovu empirijskih podataka o postignućima učenika i uslovima u kojima se oni školuju.
PISA testiranje prvi put je organizovano u Srbiji 2003. godine, a poslednje PISA testiranje u Srbiji sprovedeno je 2012. godine i pokazalo je da učenici u Srbiji ne znaju da primene naučeno gradivo i da je njihovo funkcionalno znanje ispod OECD proseka.
Najbolje rezultate godinama su imali daci iz Singapura i Tajlanda, a među evropskim zemljama Finska.
PISA testovima procenjuju se znanja koja su učenici stekli tokom školovanja.
U PISI je uobičajeno da se umesto termina znanje koristi izraz pismenost ili kompetencija. Pismenost se koristi, da bi se ukazalo da je reč o onim znanjima koja se smatraju obrazovnim kapitalom koji je učeniku neophodan da bi nastavio školovanje i da bi se uspešno snašao u ličnim i profesionalnim ulogama u kojima će se, kao odrasla osoba, naći, a biti kompetentan u ovoj studiji ne znači samo da je neko stekao odgovarajuća znanja, već i da zna kada i kako može da ih primeni.
Naglasak je na funkcionalnim znanjima, a svi zadaci koji se nalaze u testovima vezani su za realne situacije u kojima se učenici mogu naći.
U prvom PISA ciklusu učestvovale su 43 zemlje, uglavnom članice OECD-a.
Izvor: Mondo/nsuzivo.rs