Kako navesti ljude da vam veruju- prema agentu FBI-a

       
Foto: Fast Company

Ljudi treba da koriste određeni stil komunikacije koji se sviđa njihovom sagovorniku kako bi postavili temelje odnosa, dobili ono što žele ili podstakli dalju komunikaciju.

Robin Drik je kontraobaveštajni agent i koautor knjige ‘Kodeks poverenja‘ (The Code of Trust). Kaže da je koren ‘platinastog pravila’ da se prema ljudima postupa onako kako oni žele da budu tretirani.

U jednom trenutku tokom svoje karijere u FBI-u, Robin je napustio ‘zlatno pravilo’- staru izreku da ‘prema drugima treba postupati onako kako bismo mi želeli da se sa nama postupa’ i promenio svoju taktiku. Počeo je da prati šta njegovi sagovornici žele, to jest kako oni žele da se tretiraju, pa je počeo primenjivati tu tehniku u komunikaciji.

‘Zlatno pravilo’ zamenio je drugom taktikom- ‘platinastim pravilom‘ koje kaže da ljude treba tretirati onako kako to oni žele, a ne onako kako mi sami želimo biti tretirani. Razgovarajte s njima o temama koje su njima važne, na način koji oni lako mogu razumeti i oni će biti skloniji da vam daju ono što želite.

Cilj je shvatiti s kakvom osobom komunicirate i koristiti to znanje za vođenje razgovora. Četiri tipa komuniciranja prema tipu osobe su:

  • Direktan, usmeren na zadatke;
  • Direktan, orijentisan na ljude;
  • Indirektan, usmeren na zadatke;
  • Indirektan, orijentisan na ljude.

“Ako je neko više orijentisan na ljude, tad čovek u razgovoru koristi puno više personalizacije, zamenica, priča više linih priča i anegdota. Ako želite imati odličan razgovor, koristite te informacije kako biste im se približili”, objasnio je Robin. “S druge strane neko ko je više orijentisan na zadatke više gleda na proces, postupke i kako učiniti nešto umesto s kime će to učiniti.”

“Direktni govornici u razgovoru se priklanjaju pravilu ‘koliko daš, toliko uzimaš’, a imaju tendenciju da budu otvoreni prema tuđim idejama, i osećaju da uistinu imaju koristi od razgovora ako nekog uspeju da uvere u svoju stranu”, pišu Drik i Staut. “Indirektni govornici iskreno veruju da pažljivim biranjem reči pokazuju poštovanje prema sagovorniku, ne gubeći vreme u nepotrebnom davanju i uzimanju koje često završava tačno tamo gde je počelo.”

Ako želite podstaći ljude da vas prihvate, da vas slušaju i vrednuju vaše mišljenje, najbolje je govoriti ‘njihov jezik’.

Autor: nsuzivo.rs

 

 

Komentari: