Kako olakšati telu da se brže prilagodi pomeranju sata?

       
Foto: Metro

U noći sa subote na nedelju, prelazimo sa letnjeg računanja vremena na zimsko, što znači da će se sat pomerti za jedan sat unazad.

Naš organizam ne mari da li je letnje ili zimsko vreme, nego se vodi svojim unutrašnjim satom, ljudi bi trebalo za to temeljno da se pripreme, jer gubitak sna i promena bioritma “uzdrmaju” organizam na svim poljima.

Zbog promene u računanju vremena najviše trpe osetljive osobe, mlađi ljudi koji imaju naporni dnevni raspored, kao i žene. Najveća promena oseti se dva ili tri dana nakon pomeranja sata.

Iako ozbiljnog razloga za paniku nema, neke mere ipak mogu pomoći da mirnije spavamo i bezbolnije uskladimo unutrašnji sat s novim, zimskim računanjem vremena i tako ublažimo psihofizički stres.

  • Jednostavan trik je da pomerite sat tokom dana i idete ranije na spavanje.
  • Poželjno je izbegavati stvari koje uzbuđuju poput veće količine kafe, čaja ili cigareta.
  • Prostor u kojem se spava mora biti prigodan za ovo stanje, dovoljno mračan, tih i hladniji.
  • Posebno je koristan, i inače preporučljiv, zdrav doručak i što više boravka na otvorenom.
  • Hronični bolesnici moraju redovno uzimati propisanu terapiju, kardiološku, neurološku i psihijatrijsku.
  • Redovno vežbanje, pri kojoj se oznojimo, osnova je kardiovaskularnog zdravlja i može pomoći zdravijem snu.
  • Ako je ikako moguće, pokušajte otići na spavanje barem pet minuta pre uobičajenog vremena i tako svaki dan.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: