Kako prepoznati lažne trudove?

       

To su nepravilne kontrakcije, koje se javljaju u donjem delu stomaka i koje ne bole istim intenzitetom kao pravi trudovi. 

Brakston Hiksove kontrakcije, ili lažni trudovi, pojavljuju se tokom cele trudnoće, a naročito 4 nedelje pre porođaja.

Oni mogu biti zbunjujući, pogotovo kad se radi o prvorotkinjama. Razlog je što iskusnije trudnice već znaju razliku u intenzitetu između lažnih i pravih trudova. Lažni trudovi su kontrakcije materice koje se sve češće pojavljuju što se termin približava. Tada postaju sve učestalije i intenzivnije.

Postoje i prodromalni trudovi koji su takođe vrsta lažnih trudova, ali su intenzivniji od Brakston Hiksovih kontrakcija i za razliku od njih, mogu proširiti cerviks.

Iako nisu dovoljno razjašnjeni, uzroci za lažne trudove mogu biti:

  • rast materice zbog rasta deteta,
  • okretanje deteta kao priprema za porođaj,
  • nepravilna položenost materice,
  • anksioznost,
  • neispavanost i umor,
  • infekcije mokraćnih puteva,
  • vaginalne infekcije,
  • pojava ciste na jajnicima.

Brakston Hiksove kontrakcije – simptomi

Simptomi i znakovi lažnih trudova su:

  • iregularni i nepravilni razmaci između kontrakcija,
  • nema napretka u intenzitetu trudova,
  • usled razgibavanja ili šetanja pojava trudova nestaje,
  • bol se pojavljuje na predelu stomaka i nije uvek lokalizovana,
  • nije došlo do pucanja vodenjaka ili curenja amnionske vode.

Lažni trudovi su nepravilni i pojavljuju se iznenada. Pravi trudovi na početku mogu biti nepravilni, ali će ubrzo postati bolniji i pojavljivati se u pravilnim razmacima.

Bol kod pravih trudova češće počinje u donjem delu leđa i širi se duž celog stomaka. Bol je kod lažnih trudova većinom centrirana u donjem delu stomaka i ne proširuje se. Bol kod pravih trudova vas prisiljava da sednete ili se uhvatite za nešto, dok bol kod lažnih trudova prolazna nakon kraće aktivnosti.

Kako biste zaustavili bol kod lažnih trudova, kod kuće sami možete:

  • duboko disati par minuta,
  • popiti vode,
  • ustati i razgibati se,
  • odmoriti ili odspavati ako ste umorni,
  • relaksirati se uz omiljenu razbibrigu.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: