Namirnice koje čuvaju mozak

       
Foto: ZoomUe

Bobičasto voće savršen je izbor za poboljšanje pamćenja, koncentraciju i bistrinu, kao i lisnato povrće, kurkuma i žalfija.

Ako ste srećni, dobro pamtite i bez poteškoća se koncentrišete, znači da ste optimalnog mentalnog zdravlja. Kako starimo, mozak polako gubi ćelije i smanjuje se, a posledice su slabljenje pamćenja i kognitivnih funkcija. Ali, to se događa samo ako izostanu mentalni nadražaji jer činjenica je da starije osobe koje su redovno mentalno aktivne ne zaboravljaju lako.

Prijateljstva, čvrsti porodični odnosi, redovno vežbanje, redovno čitanje, rešavanje ukrštenica i pravilna ishrana pomažu nam da ostanemo mentalno aktivni. Čini se da i unos raznolikih namirnica deluje na našu bistrinu – više antioksidansa u krvi pozitivno deluje na kognitivne funkcije poput pamćenja, racionalnog donošenja odluka, razmišljanja i kreativnosti.

Bobičasto voće kao što su malina, kupina i borovnica imaju visoku koncentraciju biljnih pigmenata antocijanina koji povoljno deluju na zdravlje krvnih žila te održavaju mentalnu agilnost.

Tamnozeleno lisnato povrće ima bolji učinak na prokrvljenost mozga od farmaceutskih suplemenata poput ginko bilobe.

Omega-3 esencijalne masne kiseline u kombinaciji s vitaminom B3 jačaju funkcije mozga te sprečavaju nastanak Alchajmerove bolesti i zaboravnosti.

Žalfija usporava proces starenja i jača memoriju – dokazala su istraživanja na britanskom Kings Koledžu.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: