Zabluda- Lajt proizvodi nisu zdraviji od originala

       
Foto: ICRT

I imaju još jednu manu- izazivaju gojaznost.

Prema nekim istraživanjima, više od 50% potrošača zainteresovano je za proizvode sa smanjenim količinama masti, soli, šećera, od kojih 25% tvrdi da su na dijeti, a 70% bi htelo da smrša. Većina ih misli kako su klasični, originalni proizvodi i manje zdravi od onih koji se reklamiraju s manje ili bez šećera, masti, da su niskokalorični… pa nije čudno da prehrambena industrija u toj sferi ima sve veću zaradu.

Deo stručnjaka smatra kako nema dvoumljenja da su “light” (lagani) proizvodi štetni. Jogurti sa smanjenom masnoćom debljaju više od punomasnih proizvoda jer im se često dodaju šećeri i drugi aditivi kojima se nadoknađuje nedostatak masti, tvrde iz organizacije Nutrition Science Initiative upozoravajući i kako takva kombinacija dodataka uzrokuje i otpornost na insulin, što je osnova za gojaznost, pa i dijabetes tipa 2. Tokom petogodišnjeg istraživanja Danci su, upoređujući rast potrošnje “light” proizvoda s rastom gojaznosti, došli do spoznaje kako oni jesu “krivi” za debljanje nacije. Ali, samo zato što su zbog neinformisanosti mnogi s jednog originalnog proizvoda dnevno ili nedeljno prešli na neograničenu potrošnju “lighta”.

Autor: nsuzivo.rs

 

Komentari: