Zdrave grickalice

       
Foto: Lekovito bilje

Zaboravite čips, grickajte orašaste plodove! Orašasti plodovi bogati su antioksidansima i sadrže važne minerale. Ova hrana može čak smanjiti rizik od moždanog i srčanog udara.

Kako su ovi plodovi bogati masnoćama, ne preporučuje se konzumacija više od jedne šake na dan. Mogu se jesti sirovi, ali ih možete pripremiti prženjem ili kuvanjem i koristiti kao dodatak jelima.

Orasi– Bogati su vitaminima B, E i K, vlakanima, kalcijumom, magnezijumom i gvožđem. Imaju puno antioksidansa i smanjuju loš holesterol. Pomažu u prevenciji srčanog i moždanog udara.

Badem– Obiluje vitaminima B1, B2, B6 i E. Bademi su odlični za nervni sistem jer su bogati kalijumom i proteinima. Sadrže i cink koji jača vaš imunitet. Bogati su kalcijumom pa čuvaju vaše kosti i zube.

Kikiriki– Izvrstan su izvor proteina i folne kiseline. Pomaže u prevenciji dijabetesa. Kikiriki je prirodan izvor vitamina D i E. Ako imate problema sa opadanjem kose, uključite ga u ishranu!

Pistaći– Najmanje deblja jer jedan komad ima tek četiri kalorije. Prirodni je izvor kalijuma i vitamina B6. Sadrži još i proteine, vlakna, kalcijum, gvožđe, vitamin E i vitamin B1.

Brazilski oraščići– Bogati su selenom, stoga pazite prilikom konzumacije. Dnevno ne bi smeli uneti više od 20-40 grama ovog ploda u organizam jer u suprotom može doći do trovanja selenom! Izvrsni su za podizanje energije.

Indijski oraščić– Poput već nabrojanih orašastih plodova i on obiluje vrednim mineralima i vitaminima. Ovde valja istaći bakar, fosfor, magnezijum i B vitamine. Indijski oraščić se preporučuje kod  visokog holesterola. Takođe ima i antibakterijska svojstva i može pomoći u sprečavanju nastanka karijesa.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: