Kako prepoznati da niste tolerantni na laktozu?

       
Foto. USA Today

Mleko sadrži najviše laktoze, fermentisani mlečni napici sadrže manju količinu, a najmanje laktoze ima u polutvrdim i tvrdim sirevima. 

Laktoza je i sastojak brojnih industrijskih proizvoda. Mogu je sadržati hleb i drugi pekarski proizvodi, kolači i keks, bombone, margarin, naresci i gotove supe.

Intoleranciju laktoze treba razlikovati od alergije na mleko, jer je intolerancija na laktozu problem probavnog sistema, dok kod alergije reaguje imuni sistem. Mnogi posumnjaju da su alergični na mleko jer simptomi alergije i nepodnošenja laktoze mogu biti slični.

Kod nepodnošenja laktoze nema takvih simptoma nego je reč o tome da organizam ne može dobro da svari hranu i to dovodi do reakcije. Razlike je i u tome što alergijske reakcije nastupaju u roku od nekoliko minuta nakon što pojedete hranu koja vam smeta. Simptomi koji se jave nakon više od sat vremena najverovatnije ukazuju na intoleranciju laktoze.

Ako nakon što ste popili mleko ili pojeli neki mlečni proizvod osećate bolove u stomaku, nadutost, grčeve ili vas muče slične probavne tegobe, najbolje bi bilo da u dogovoru s lekarom obavite testove za utvrđivanje intolerancije laktoze.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: