U svetlu završnih radova na novom “Žeželjevom mostu”, donosimo Vam priču o svim mostovima planiranim na teritoriji našeg grada.
Most blizanac Sentandrejskog mosta
Prvi most čija bi izgradnja, sudeći po svemu, trebalo ubrzo da krene, jeste most na trasi budućeg Sentandrejskog bulevara, preko kanala DTD. Most blizanac izgledaće identično kao Sentandrejski most. Biće dug 195 metara sa dve saobraćajne trake od 3,5 metara, biciklističkom i pešačkom stazom od 2 i 1,6 metara i imaće obezbeđen prostor za redovnu i dekorativnu rasvetu. Nakon završetka mosta i izgradnje ostatka trase do auto-puta E75, sadašnji Sentandrejski put postaće moderan bulevar.
Most u produžetku Bulevara Evrope
Novi most na Dunavu, koji bi po rečima gradonačelnika Miloša Vučevića i predsednika pokrajinske Vlade Igora Mirovića, mogao biti izgrađen u narednih nekoliko godina, nalaziće se na budućoj petoj deonici Bulevara Evrope. Prema rečima Mirovića, već ove godine moglo bi se krenuti u pripremu dokumentacije, potrebne za pripremu projekta izgradnje mosta.
Most na stubovima bivšeg mosta Franca Jozefa
Jedan od mostova o kojem se najviše pričalo poslednjih 10 godina, jeste most u produžetku Bulevara cara Lazara, sa tunelom ispod tvrđave. Iako je ovo u početku trebalo da bude drumski most sa po 2 trake u svakom smeru, od te ideje se odustalo, a u budućnosti je planirano da se na ovoj trasi izgradi pešačko-biciklistički most. Za ovaj projekat ne bi bilo potrebno probijanje novog tunela, već bi se postojeći tunel, koji je trenutno zatvoren, prilagodio novoj nameni.
Pešačko-biciklistički most ka Ribarcu
Novi Sad bi u bliskoj budućnosti mogao dobiti i pešačko-biciklistički most koji će povezati Sunčani kej sa Ribarskim ostrvom.
Kako prenosi Gradnja.rs, arhitektonsko rešenje predviđa da konstrukcija mosta bude u kombinaciji čelika i lima, sa mogućnošću postavljanja solarnih panela duž ograde. Ovi kolektori koristili bi se za zagrevanje hodne podloge u zimskom periodu, kako ne bi dolazilo do smrzavanja.
Most će biti širok od 5,5 do 7,5 metara na vidikovcu, odnosno na središnjem delu i najvišoj tački prelaza, a dugačak 270 metara. Minimalna visina iznosiće 9 metara, što je propisano Dunavskom konvencijom o plovnom putu.
Pešačko-biciklistički most preko kanala DTD
U produžetku Beogradskog keja planirana je izgradnja pešačko-biciklističkog mosta preko kanala Dunav-Tisa-Dunav. Po trenutnim planovima, most će biti dovoljno širok da preko njega mogu da pređu vozila hitnih službi.
Most Futog-Beočin preko Dunava
U daljoj budućnosti planirana je i gradnja mosta preko Dunava na relaciji Futog-Beočin. Trenutno na ovoj lokaciji funkcioniše skela koja prevozi vozila sa jedne na drugu obalu reke.
Most preko Dunava kod Petrovaradina
U planu je i gradnja mosta preko Dunava kod Petrovaradina, koji bi buduću obilaznicu oko ovog naselja povezao sa auto-putem E75. Priključak na auto-put nalazio bi se kod pumpe Minut. Trasa mosta može se videti na animaciji autoputa Novi Sad-Ruma.
Autor: nsuzivo.rs
Pa na Zezelja smo cekali 19 godina,koliko cemo na ove ostale.
Most Futog-Beocin treba staviti na prvo mesto
Nezna se koji je hitniji…dal taj kod begeca…il kod kamenice…il ovaj za petrovaradin…uzet kredit od vucica pa sva tri od jednom
Sto bi gosn.ciga reko..deda 100g..tata 100god evo i ja sto godina…300 godina cekamo…