Претрага
Претрага
Close this search box.

Kinezi završili demontažu stare pruge do granice sa Mađarskom: Počela gradnja nove dvokolosečne pruge duge 108 kilometra

Treća faza izgradnje brze pruge od Beograda do granice sa Mađarksom, koja obuhvata radove od Novog Sada do Subotice, odvija se po planiranoj dinamici, kažu u Infrastrukturi železnice Srbije i dodaju da uporedo sa privođenjem kraju pripremnih radova počinje i izgradnja nove dvokolosečne pruge.

Na pruzi u Novom Sadu od stanice do podvožnjaka u Partizanskoj ulici, gradi se donji stroj pruge i stepenasto proširenje trup pruge.

Demontaža koloseka između Novog Sada i Subotice završena je kako je planirano, 6. juna. Prethodno je 19. maja okončana demontaža kontaktne opreme, stubova i svih ostalih delova mreže, a dan kasnije je završeno i demontiranje signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih postrojenja. Sudeći po izveštajima sa terena, čini se da su najitezivniji radovi još uvek na teritoriji Novog Sada.

Izvor: Shutterstock/ilustracija

U železničkoj stanici Novi Sad u toku je izgradnja peronskih zidova i telekomunikacionih okna – šahti na drugom, trećem i četvrtom peronu, zatim temelja stubova kontaktne mreže nadstrešnica, iskop za podhodnik za treći i četvri peron kao i relejne, agregatne i telekomunikacione prostorije, a obavlja se i testiranje telekomunikacionog uređaja u Centru za daljinsko upravljanje – kaže za Dnevnik portparol “Infrastrukture železnice Srbije” Nenad Stanisavljević.

Na pruzi od Stanice Novi Sad do podvožnjka u Partizanskoj ulici gradi se donji stroj pruge i stepenasto proširuje trup pruge.

Stanisavljević napominje da se kod podvožnjaka u Partizanskoj ulici izmešta i energetska toplovodna, gasna i kanalizaciona instalacija. Na delu pruge od tog podvožnjaka do stajališta Tehničko-putničke stanice (TPS) Novi Sad, radi se proširenje za galeriju kod stadiona Novi Sad, gde se gradi donji stroj pruge, a na pojedinim delovima postavlja se geotekstil. U toku je i iskop za podhodnik u stajalištu TPS Novi Sad.

Treća deonica brze pruge, čija je izgradnja i zvanično počela 22. novebra prošle godine duga je 108 kilometara i rok za njen tavršetak je kraj 2024. godine.

Izvođač radova je kineski konzorcijum “China Comunications Constriction Džompandž” a vrednost ugovra je 1,16 milijardi dinara.

dnevnik.rs / nsuzivo.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti