Foto: O. Bunić / RAS Srbija

Kako će ubuduće izgledati Petrovaradin biće uređeno u skladu sa Planom generalne regulacije. U pitanju je prostor od 890,55 hektara, a novina je to što će biti podeljen u pet prostornih celina koje će odvojeno biti sređivane.

Premla Planu Petrovaradin dobija celine namenje za porodično stanovanje, opštestambene zone, višeporodično stanovanje, opštegradski centar, poseban deo je Petrovaradinska tvrđava, sportski centar, Radna zona “Istok”, radna zona mešovitih namena, škole, parkove, groblja, površine za hidrotehničke zahvate i preradu otpadnih voda, zaštitno zelenilo, saobraćajne i vodene površine.

Premla Planu Petrovaradin dobija celine namenje za porodično stanovanje, opštestambene zone, višeporodično stanovanje, opštegradski centar, poseban deo je Petrovaradinska tvrđava, sportski centar, Radna zona “Istok”, radna zona mešovitih namena, škole, parkove, groblja, površine za hidrotehničke zahvate i preradu otpadnih voda, zaštitno zelenilo, saobraćajne i vodene površine.

Foto: Screenshot/ Instagram

Plan je dostupan na sajtu JP “Urbanizam” Zavod za urbanizam Novi Sad a uvid u njega moguće je izvršiti i u prostorijama tog javnog preduzeća svakog radnog dana u periodu od 9 do 14 časova, kao i u MZ Petrovaradin, Podbara i Liman, do 28. maja što je ujedno i krajnji rok za dostavljanje pisanih primedbi na taj dokument Gradskoj upravi za urbanizam i građevinske poslove u Školskoj br. 3.

Tvrđava i naselje Petrovaradin

Prostornu celinu Petrovaradinska tvrđava sa okruženjem čine zone: Tvrđava sa podgrađem i zona neposrednog prostornog i funkcionalnog zaleđa (najveći deo Starog Majura i deo Trandžamenta).

Ova prostorna celina je planom regulacije namenjena za Petrovaradinsku tvrđavu, opštestambene zone, opštegradski centar, park, groblje i površinu za hidrotehničke zahvate (rezervoar vode “Trandžament”).

Namena Petrovaradinske tvrđave podrazumeva raznovrsne centralne funkcije (obrazovanje, kultura, zabava), rekreaciju, ali i stanovanje koje može biti zastupljeno do 30 odsto u odnosu na druge namene.

Foto: Nenad Mihailović / RAS Srbija

Naselje Petrovaradin čine deo Starog Majura, Novi Majur i južni deo Trandžamenta i ova prostorna celina je pretežno namenjena porodičnom i višeporodičnom stanovanju, opštestambenim zonama, srednjoj školi, a nešto manje, opštegradskom centru.

U obuhvatu Plana nalaze se dve postojeće predškolske ustanove, sa mogućnošću njihovog proširenja, dogradnjom i/ili nadogradnjom objekata a u planu je i izgradnja novih vrtića na prostoru Starog Majura, Sadova i Trandžamenta.

Na pomenutom planskom području se nalaze dva postojeća kompleksa osnovnih škola koji pripadaju Osnovnoj školi “Jovan Dučić” a planirane su tri nove osnovne škole: dve u Novom Majuru i jedna na području Sadova kao i izgradnja srednje škole u Palmotićevoj ulici, u istočnom zaleđu Preradovićeve ulice.

Sređivanje Petrovaradinske ade

Foto: Ustupljena fotografija / Uprava za građevinsko zemljište i investicije Novi Sad / RAS Srbija

Petrovaradinska ada je prostor uz obalu Dunava ograničen prugom Beograd – Novi Sad – Subotica, trasom obilaznice oko Petrovaradina definisane Prostornim planom Grada Novog Sada. Ova celina je namenjena površinama za hidrotehničke zahvate sa postrojenjem za preradu vode, zaštitnom zelenilu i rekom Dunav.

Kako je “Blic” već izveštavao, u obuhvatu ovog plana je i budući pešačko – biciklistički most u podgrađu Tvrđave. Naime, planira se obnova mosta na trasi nekadašnjeg mosta Franje Josifa i revitalizacija tunela ispod tvrđave sa pristupnim saobraćajnicama.

Mostovska konstrukcija i pristup do tunela, planiraju se kao oblikovno svedene i nenametljive, namenjene pešačko-biciklističkim kretanjima uz mogućnost manjih proširenja u funkciji odmorišta i panoramskog razgledanja.

Foto: JP Urbanizam / Ustupljene fotografije

Pristupne zone mostu sa bačke strane grada podrazumevaju pešačko-biciklističke veze sa Sunčanim kejom, odnosno Kejom žrtava racije, i Bulevarom cara Lazara dok se sa sremske strane planiraju pešačko-biciklističke veze sa Kameničkim putem, odnosno sa tvrđavom u celini i naseljem Petrovaradin na ulazu u tunel u zoni Lovotursa.

U tunelu se planira vertikalna komunikacija sa gornjim platoom Gornje tvrđave. Tačan položaj vertikalnih komunikacija (lift i stepenište) treba utvrditi na osnovu položaja postojećih podzemnih struktura, a nadzemno, planirati ga u zoni nekadašnje stražare u Gornjoj tvrđavi, koja je planirana za obnovu.

Osim kao pešačko-biciklistička komunikacija, tunel je planiran kao promotivno-izložbeni prostor posvećen istoriji Petrovaradinske tvrđave a sa druge strane izbijaće na kompleks ispred “Lovotursa”, kojim je planiran za turizam i ugostiteljstvo.

Izmešta se teretni i tranzitni saobraćaj iz najnaseljenijih ulica

Izgradnjom nove trase Državnog puta IB-21 i obilaznice oko Petrovaradina, sve navedene ulice koje sada čine deo ove putne mreže postaće glavne gradske saobraćajnice. Ovom intervencijom, izmestiće se teretni i tranzitni saobraćaj iz najnaseljenijih ulica u Petrovaradinu.

Plan afirmiše biciklistički saobraćaj u što širem obimu, kako bi se ovaj vid prevoza više popularizovao. Na trasi bivšeg mosta Franca Jozefa planira se pešačko-biciklistički most, koji će se tunelom ispod tvrđave povezati sa Preradovićevom ulicom (kod ukrštaja sa Ulicom Dunavske divizije). Biciklistička staza se planira i uz Kamenički put, uz obezbeđenje uslova za nesmetano i bezbedno kretanje, prema utvrđenim parametrima.

Parcela pruge Petrovaradin–Beočin prenamenjena je u zeleni koridor u okviru kojeg će se nalaziti biciklistička staza i pešačke površine.

blic.rs

1 Comment
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Jovanča
13/05/2022 22:34

Ukratko, Petrovaradin postaje Nova Grbavica. Srećom pa u polovini tih stanova niko nikada neće živeti, inače ne bi moglo ulicom da se prođe.