Foto: Pexels

Neke namirnice mogu da smanje depresiju, stres i anksioznost. Zbog toga je konzumacija nutritivne hrane jednako važna za vaše mentalno zdravlje kao i vežbanje. 

1. Špargle

Ovo je jedna od najzdravijih biljaka za lečenje reume, infekcija mokraćnih puteva i hormonske neravnoteže kod žena. Takođe je prirodni antidepresiv.

Foto: Pexels

2. Hrana bogata vitaminom B-12

Istraživanja pokazuju da nedostatak vitamina B uzrokuje depresiju, kognitivno oštećenje i demenciju. U telu postoji nešto što se zove ciklus metilacije. To je proces u kojem se hranjive materije iz hrane pretvaraju u energiju. Nažalost, nedostatak vitamina B, posebno B-12, inhibira ciklus metilacije pa bez njih vaša energija opada, a raspoloženje se menja. Primeri hrane bogate vitaminom B-12 su jaja, jogurt, riba, školjke, škampi i obogaćene žitarice.

3. Spanać

Za spanać je dokazano da pomaže u smanjenju tjeskobe. Magnezijum je mineral odgovoran za više od 300 biohemijskih funkcija u telu, uključujući regulaciju kortizola i snižavanje krvnog pritiska. Niži unos magnezijuma može biti povezan s depresijom i promenama raspoloženja.

Foto: Health Magazine

4. Avokado

Kalijum je važan za ograničavanje nuspojava natrijuma. Kada unosite previše soli i hrane bogate natrijumom, vaši bubrezi sprečavaju oslobađanje vode iz tela i vaš krvni pritisak raste. Avokado je bogata i kalijumom i magnezijumom, pa će pozitivno uticati na vaše raspoloženje. Jedan avokado osigurava 16 posto vaših potreba za magnezijumom i kalijumom.

5. Tamna čokolada

Pola pločice tamne čokolade svake nedelje štiti sportiste od povreda, upala i kardiovaskularnih bolesti. Tamna čokolada može poboljšati vaše raspoloženje, a naučno je dokazano da smanjuje i anksioznost.

Foto: Pexels

nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments