Prvi turbo kružni tok u Srbiji, koji se nalazi na raskrnici Bulevara cara Lazara i Fruškogorske ulice, danas je zvanično otvoren za saobraćaj.
Prema planu o izgradnji ovog turbo kružnog toka završetak radova bio je predviđen tek za nekoliko meseci, ali je izgradnja završena pre ugovorenog roka.
Novosađani će od danas moći, prvi u Srbiji, da isprobaju ovakav tip rasprsnice.
Novčana sredstva za igradnju turbo kružnog toka izdvojili su Grad Novi Sad i AP Vojvodina, a vrednost radova prema proceni je oko 300 miliona dinara.
Šta je Turbo kružni tok?
Ovo je relativno nov tip raskrsnice sa više traka koje zapravo nisu krugovi nego su u obliku spirale.
Time se eliminiše potreba za prestrojavanjem u kružnom toku i pre ulaska od vozača zahteva jedino da zna putanju kojom želi da ide i na osnovu toga odabere odgovarajuću traku.
Ako, na primer, u kružni tok ulaze dve trake, desna vodi desno i pravo, dok leva traka vodi pravo i levo.
To znači da se vozač pre ulaska u kružni tok mora odlučiti kojom trakom ulazi u kružni tok, unutrašnjom ili spoljašnjom, jer kada uđe, više nema menjanja trake do izlaska iz kružnog toka.
To bi takođe značilo da u kružnom toku nema „vrtenja krugova“ u nedogled, bar ne na propisan način, ali moguće je vratiti se u ulicu u kojoj ste bili ukoliko izaberete skroz levu traku.
Istraživanja su pokazala da se na taj način broj saobraćajnih nezgoda smanjuje za 50%, dok je sam protok vozila porastao za 46%.
Gradskeinfo.rs
Da li je moguce da ovo kosta 300M msm da i ako je uzeto iz budzeta ova suma da su 200M podelili znamo vec gde. 300M za kruzni tok a psenica 18 din a cene u prodavnicama haos.. ko je ovde lud??
To nije kružni tok. To je kružna raskrsnica jer se ne može voziti u krug kao kod ostalih kružnih tokova… Skupo plaćeno za ono što pruža.
Bravo za “turbo kružni tok” umesto raskrsnice koja nikad nije ni bila “usko grlo” u saobraćaju, neopterećene raskrsnice ! Takođe ovaj “turbo kružni tok” ispred a i iza sebe, na svega 50m ima semafore. Tako da, zaista je Turbo. Bravo za sns projektante , alal vera !
da nema sefafora na svega 50 m udaljenosti na obe strane mozda bi i imalo smisla,ovako je samo jos jedan skup projekat placen iz dzepa gradjana