Foto: CBS News

Sa godinama, koncentracija kolagena, elastičnih vlakana i masti koje se nalaze ispod naših tkiva postaje sve manja. Rezultat ovog procesa je najčešće gubitak elastičnosti kože. Šta može da pomogne? Omega 3 masne kiseline su sjajna podrška u proizvodnji kolagena i regulisanju upalnih procesa.

Dobra vest je da ih je avokado pun, pa ukoliko želite dobro sebi, konzumirajte ovu namirnicu bar dva puta nedeljno.

Crvena paprika

Našem telu je potreban vitamin C za proizvodnju kolagena, a kolagen pomaže ćelijama kože da se vežu jedna za drugu, čineći je tako jačom i elastičnijom. I zato sada na scenu stupa crvena paprika! Naime, crvena paprika sadrži 153 miligrama vitamina C po porciji – da, čak i više od pomorandže ili limuna, pa kad osetite nedostatak ovog vitamina, neka paprika bude vaš prvi izbor.

Foto: PepperScale

Brokoli

Ovo povrće sadrži moćne antioksidante, vlakna i druge neverovatno zdrave supstance koje mogu pomoći vašem telu da spreči bolest ili da se izbori sa bolešću. Jedna od tih neverovatnih supstanci u brokoliju je i sumpor, koji pomaže našem telu da proizvede više glutationa, super moćnog antioksidansa.

Bobičasto voće

Polifenoli koji se nalaze u bobičastom voću pomoći će vam da se izborite sa stresom i slobodnim radikalima. Bobičasto voće, pored toga, sadrži i dosta vitamina C koji će popraviti situaciju sa kolagenom u organizmu.

Paradajz

Jedna od najboljih namirnica za negu kože jeste upravo paradajz. Pokazalo se da likopen, biljni nutrijent odgovoran za davanje crvenog i ružičastog pigmenta hrani kao što su paradajz i lubenica, suzbija oksidativni stres. Pored toga, paradajz će vam biti od izuzetne pomoću u sprečavanju oštećenja UVA i UVB zracima nastalih usled izlaganja suncu. Nije slučajnost to što ova namirnica raste u izobilju tokom sunčanih letnjih meseci. Priroda nas uvek podržava, samo je treba slušati.

Foto: Home Guides

Cvekla

Ovo povrće se često zanemaruje, a ne bi trebalo. Cvekla sadrži azot oksid koji pomaže da se poboljša protok krvi i kiseonika u celom telu. Povećan protok krvi i oksigenacija daće vam zdravu, mladalačku kožu. Kao i paradajz, i cvekla sadrži likopen koji je odličan za kožu, a poznata je i po svojim antioksidativnim svojstvima.

Pasulj

Pasulj je zaista dobar za vašu kožu i opšte zdravstveno stanje organizma. Između ostalog, pasulj sadrži puno proteina i vlakana, koji pomažu u sprečavanju povećanja nivoa šećera u krvi. Dalje, treba da znate da svaki skok glukoze ubrzava u telu proces koji se zove glikacija i koji čini da starimo i iznutra i spolja. Kada glikacija napadne naš kolagen, nastaju bore. Pasulj će sprečiti ove skokove, te je svakako namirnica koja treba da se nađe na trpezi nekoliko puta mesečno.

alo.rs/nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments