Da bi iz Sombora došli do Kikinde mi danas treba da putujemo više od dva sata i prođemo kroz naselja Kljajićevo, Telečka, Gornja Rogatica, Bačka Topola, Novo Orahovo, Tornjoš, Senta, Čoka, Banatski Monoštor i Mokrin. Za nijansu kraće, drugom trasom, putovaće Vrbašani, koji će proći kroz Srbobran, Radičević, Bečej, Novi Bečej i Novo Miloševo.
Ko je bar jednom putovao ovim deonicama, kroz naseljena mesta gde je ograničenje 50 kilometara na čas i gde se u jeku sezone na putevima smenjuje poljoprivredna mehanizacija, iskreno jedva čeka da počnu radovi na brzoj saobraćajnici Osmeh Vojvodine.
Iako je važna za građane, saobraćajnica duga 175 kilometra, koja će spojiti Bačku i Banat, odnosno granične prelaze Bački Breg sa Mađarskom i Nakovo sa Rumunijom, značajna je i za teretni saobraćaj a doprineće da naselja pored kojih va obilaznica prolazi ožive.
Izgradnja velikog infrastrukturnog projekta, koji se čeka decenijama, kreće uskoro između Sombora i Bačkog Brega, a značaj ove saobraćajnice je nemerljiv za grad koji sada u svojoj blizini nema izlaz na autoput, a oko 30 kilometara je udaljen od granica sa Mađarskom i Hrvatskom.
– Ovo je bio jedan veliki posao, ali smo mi naš deo završili na vreme i zato se kreće od našeg grada. Gledali smo gde god je moguće da trasa ne ide preko najplodnijeg zemljišta, da parcele cepa uz krajeve, da ljudi dobiju prolaz za poljoprivrednu mehanizaciju, da se nijedan objekat ne ruši, da ne narušava voćnjake ili sisteme za navodnjavanje. Takođe, gledali smo da ne prolazi kroz šume i rezervat Gornje Podunavlje koje je prepuno biljnih i životinjskih vrsta – govorio je za Novosti Antonio Ratković, gradonačelnik Sombora.
Kuda će voditi put?
Izgradnja puta deo je projekta Srbija 2025. Prema onome što se može videti na mapi, put će voditi od graničnog prelaza Bački Breg, do Sombora pa ka Kljajićevu, te će proći tik uz Sivac, Crvenku, Vrbas i Srbobran sa severne strane naselja, uz izgradnju odgovarajućih saobraćajnica za pristup ovom koridoru.
Deonica puta pored Vrbasa prolazi nedaleko od bolnice u Vinogradima i nastavlja dalje ka nedavno revitalizovanom putu Vrbas-Srbobran, koji će postati sastavni deo nove saobraćajnice, uključujući i postojeći nadvožnjak na autoputu E-75.
Nešto pre Srbobrana, brza saobraćajnica će se pružati ulevo i proći će blizu naselja sa severne strane, sve do puta za Bečej (kod Zemljoradničke zadruge Srbobran), gde će postojećim putnim pravcem proći uz Radičević, a zatim sa iste južne strane obići Bečej i Novi Bečej.
Sledeće mesto na trasi je Novo Miloševo, koje će novi put obići sa severne strane, dok će Kikindu obići sa južne, a dalje nastavlja ka Nakovu i granici sa Rumunijom.
Brzina kretanja 100 km/h
Put se projektuje za kretanje vozila brzinom od 100 kilometara na sat, u četiri vozne trake širine od po 3,5 metara. Kako je ranije najavljeno, izgradnja saobraćajnice koštaće blizu 430 mil evra.
– Sombor je daleko odmakao sa aktivnostima u vezi sa planiranom izgradnjom brze saobraćajnice, u toku je eksproprijacija zemljišta na deonici Bački Breg – Sombor i završava se urbanistički projekat za deonicu Sombor – Kula, kaže Ratković i dodaje:
– Izgradnjom ove saobraćajnice stvaraju se uslovi za prekategorizaciju i proširenje graničnog prelaza Bački Breg i za teretni saobraćaj, izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz naseljenih mesta, ostvarivanje brže veze sa međunarodnim koridorom – autoputem E-75 i ostalim mestima Vojvodine, te mogu da naglasim da će ova saobraćajnica postati jedan od glavnih pokretača razvoja Sombora i Zapadnobačkog okruga.
novosti.rs
Bice to i milijarda dok se svi ugrade… 🙂
Jel bolje i milijarda ili da nema puta? 🙂
Nigde se ne ugradjuju inace, samo ovde.
Haha gosn Vidoje, pa gde ste Vi nema Vas ko zejtina, ko gaca u pornicu, a ovaj hoce da izda nase Kosovo? 🙂
Pa kako sad nase kosovo a ne ide ti se u vojsku, ne bori ti se za srbiju, nisi rodoljubivog nego levicarsko-marksistickog raspolozenja itd? Ne moze i jare i pare
E pa koliko njemu znaci Kosovo i Rusija, tako cemo i mi podrzati odluku kakva god bila, znaci sta god da radi samo kontra! 🙂
Bolje da nema puta pod takvim uslovima Vidoje.
To se i radi zbog ugradjivanja a ne zbog gradjana.
Pa naravno…
Dja rece Japan ….
Lepo, ali za Kikindu je mnogo važnija nekada obećana brza saobraćajnica do Zrenjanina. Nadam se da je ona sledeća.
Koliko vidim, a živim u Kikindi;sve ove puteve po izlasku iz naseljenog područja a i uže, zaposela je teška NISova mašinerija.
Tako da mi laaganoo, ali sigurno tonemo-granični prelaz ka Rumuniji još uvek nije u funkciji – slepo crevo bilo i ostalo
Treba blokirati NIS jedno mesec dana i eto novaca za sve puteve
Mi iz Kovacice za Zrenjanin i Novi Sad treba da idemo preko Beograda!!! Da li je to u redu i koga je briga za to? Da li Predsednik Vucic zna gde je Kovacica?
Pretera ga Snezo. Preko Titela i eto te u Ns za cas. A za Zrenjanin još lakše.
1h 25min. je vama za čas?
Da bi iz Sombora došli do Kikinde mi danas treba da putujemo dva sata i prođemo kroz naselja:Kljajićevo, Telečka, Gornja Rogatica,Krivaja, Bački Sokolac, Bačka Topola, Novo Orahovo, Tornjoš, Senta, Ostojićevo, Sajan i Iđoš.
Pa koji ces moj ti u Kikindi ..ko tamo jos ide?
Da se uda 🙂
Koliko hektara najplodnije zemlje u novom beceju uzimate za taj put.a u novom beceju nema fabrika ljudi zive od poljoprivrede.da to je razvoj sela.zemlja mahom 1 i druga klasa.niste prosirili postojeci .nego treba 4 duzi uzeti a ljudi od te zemlje zive.zemlja nije za prodaju.dajte od drzavne zemlje u zamenu.pa da se poravnamo.a zaboravila sam pa imaju seljaci i dobre penzije
Bravo Jelena. Nista od plodne Vojvodine nece ostati
Koliko je samo izdato Arapima i tajkunima, ostalo pretvorili u puteve i vocnjake.
Sve manje i manje, jos kad pocnu i elektro solarne panele sto najavljuju da postavljaju
Ima li mapa trase da se vidi??