Претрага
Close this search box.

DUNAVE, MOJE MORE: NS Uživo obišao STARE DOBRE ALASE, a evo šta nam kažu o sprudovima i pecanju u ovo doba godine

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Druga po dužini reka u Evropi, koja izvire na Švarcvaldu a uliva se u Crno more, večito je bila vid zabave kako za kupače tako i za pecaroše. Iako je nebezbedno za kupanje na većini mesta, zbog mnogo virova kao i jačine same reke, ali i otpada što reka nosi, mnogo ljudi se ipak odluči da uskoči u vodu bez razmišljanja. Ovih dana susrećemo se i sa sprudovima na Dunavu, koji su prirodna pojava, a kojoj nam je takođe pričao naš sagovornik

Fauna Dunava i oko njega je raznolika- oko 60 vrsta riba stanuje u reci, a najzastupljenije su šaran, karaš, smuđ, deverika, manić… Osim što je oaza za većinu ptica, a najčešće labudova koji svojim lepršavim perjem krase Dunav, oaza je i za dunavske alase. Jednog od njih “uhvatili” smo pre nego što je otišao na svoju lađu.

-Od svoje 17 godine sam imao tu strast, da svoje slobodno vreme provodim na obalama Dunava. Prvo sam razmišljao iz kog razloga svi moji poznanici i vršnjaci ” idu na Dunav”, imao sam verovatno i tu sreću da živim nadomak Dunavca i nije mi bio problem da idem sam da istražim razlog njihovog odlaska tamo. To je bila jedna divlja i neobezbeđena plaža, interesantno je da smo svi išli na kupanje u sličnom vremenskom periodu. Kroz koji dan sam zapazio i da su se u blizini kupališta okupila i neka starija družina, pecaljke i mreže je nešto što sam ja prvo zapazio osim bele kofe koju su nosili sa sobom. Tada sam bio dete istraživačkog duha, zainteresovalo me je pa sam prišao da vidim šta se dešava i tu je počela moja ljubav prema pecanju- rekao nam je sagovornik.

Najveći ulov do sada je bila riba od 12 kilograma

I sada, nakon 30 godina, ovaj alas gaji tu ljubav. Ističe da je najviše ribe u reci bilo pre skoro 20 godina, 2004. godine, po svojoj proceni.

-Problem je naravno kad dođe leto, naš Dunavac uglavnom presuši i postane potok, onda odlazimo na “veliki” Dunav. Međutim, ni tamo situacija nije preterano bolja, voda se dosta povuče a na obali ostane bezbroj rečnih školjki i rakova. Čamac nam tada skoro ni ne treba, mrežu ne postavljamo u tom periodu jer je vodostaj nizak, a i sva riba se povuče u dubinu, a tu ne možemo baš da namontiramo mrežu. Kada se voda povuče, skoro ni ne koristimo čamce jer idu na pentu koja u nekim delovima udari u tlo, ali se i zapetlja granje. Neki kažu da se to ne dešava iskusnim pecarošima, ja im kažem da to nije tačno. U našem Dunavcu u poslednje tri godine riba se slabo mresti, pa praktikujem odlazak na “veliki Dunav”. Najčešće sam “vadio” iz Dunava šarana i soma, i najveći ulov do sada mi je bio 12 kila, na kameničkoj obali. Čuo sam da ovih dana i da komšiluk uzvodno zatvara svoje rečne puteve, zbog niskog vodostaja- dodao je.

Foto: nsuzivo.rs/ Pavle Pejić

Sprudovi nastaju kada se voda povlači i on da nastaje taj fascinantni prizor

-Sprudovi su lepa pojava na oko ali nema ih svuda, negde je čist mulj i same školjke. Oni nastaju povlačenjem vode u reci, koja svojom jačinom pravi peščanu eroziju tla, i iz dana u dan kada se voda povlači nastaje taj fascinantan prizor. Posedujem i jednu kamp kućicu na obali, koju sam sam napravio, kako bih na miru sam mogao da uživam ali povremeno i da se družim sa ekipom. Tu su naravno i stare pesme, a skuva se nekad i neki kotlić, ali i talandara je tu za pohovanu ribu- istakao je naš alas.