Na Dunavu su u toku radovi na postavljanju privremenog mosta koji će služiti za izgradnju mosta u okviru Fruškogorskog koridora. Predviđanja su da će peti novosadski most biti završen za tri godine.

Najteži deo mosta montaža čeličnog sanduka
Radovi trenutno obuhvataju izgradnju severnog i južnog kraka pomoćnog mosta od čelične konstrukcije koji će služiti za izlivanje betonskih stuboda. Radnici izvode se unutar zagata, odnosno čeličnog sanduka, na samom rečnom dnu. Trenutna dubina Dunava na tom mestu je 16 metara. Radnici primenjuju najsavremeniju tehnologiju, a najteži deo mosta je montaža zagata.
Dejan Radaković, odgovorni izvođač radova na Fruškogorskom koridoru, ističe za Pink televiziju da se čelični sanduci rade tako što se povijaju talpe i kada se povije poslednja tapla kreće se sa crpljenjem vode.

-Cilj nam je da dođemo do dna Dunava. Prvo smo postavili betonski čep da se spreči sila vode i da lakše radimo. Trebalo je u sred Dunava napraviti ovu konstrukciju i obezbediti je, tako da niživotinje nisu ugrožene. Ja verujem da se ovako nešto rade jednom u životu, ja sam izuzetno srećan što sam ovde- izjavio je Radaković.

Peti most sa tri prilazne konstrukcije
Na gradilištu je 400 radnika i radove se izvode i sa sremske i novosadske strane. Preko 80 posto šipova je urađeno, a radnike očekuje veoma zahtevan posao- postavljanje nadglavne grede od 3000 kubika.
Peti most imaće tri prilazne konstrukcije- severna prilazna konstrukcija mosta biće dugačka 690 metara, glavna konstrukcija 505 metara i južna dužine 470 metara. Ukupna dužina mosta biće 1800 metara. Pored mosta, radovi su intenzivni i na Fruškogorskom tunelu.

Na Fruškogorskom koridoru biće najduži tunel u Srbiji
Most će biti deo Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice Novi Sad-Ruma. Njegovom izgradnjom još jedan cilj će biti ostvaren: rasteretiće se urbanizovane površine i izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka “Fruška gora”.
Efekti izgradnje koridora ogledaće se i u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka „Fruška gora”, izgradnjom tunela Iriški venac.

Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad – Ruma i svakako najteži objekat za izgradnju biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara. Ovaj tunel će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji.
Višestruki benefiti: Brže putovanje i čistija okolina
Benefiti su višestruki. Projekat će pogodovati očuvanju životne sredine Fruške gore, zagađenje će biti eliminisano, brže će se putovati, a put će biti kvalitetniji i moderniji.
Manja kilometraža i kraći boravak automobila na deonici znači i znatno manju emisiju štetnih gasova. Takođe, bez uzbrdica kroz Nacionalni park vozila će, naročito ona teretna, bez naprezanja savladavati ovu prepreku, što dodatno smanjuje potrošnju, a samim tim i proizvodnju štetnih materija.
Ukupna dužina brze saobraćajnice iznosi 47,7 km, i obuhvata četiri deonice.
nsuzivo.rs/pink
Da, da. Vrhunski neimari u istorijskom periodu grade monumentalni most u nemogućim uslovima pomoću najsofisticiranije tehnologije po projektu najpoznatijeg i najboljeg od nas. Stvarno mislite da vam propaganda prolazi?
Tebi i svapska basta lici na svinjac sa sve dovucenom gvozdjurijom i otpadom iz praistorije 🙂 sredi to prvo pa se onda javi
Imam 80 god. Da mi se ostvari zelja, pa da za zivota proputujem od Limana 4 do Rume ovom fenomenalnom trasom.
Pedeset godina tehnologija kasni za pelješkim mostom, najbliži je radi poređenja
Sam most vam kasni 100god
Bravo neka se radi i hvala drzavi
Kakav peljeski most tom tehnologijom se radilo na Bescanskom mostu pre 15 godina samonoseca konstrukcija duga 250 metara
Zivim u opstini Ruma ovaj put za sve vozace znaci mnogo,pogotovo ko putuje u Madjarsku i Evropu.
Hvala DRZAVI I Izvodjacima…
Cesto se desi da se prosperitet Srbije nesvidja pojedincima.
Uglavnom opoziciji.
Zato gledajte kako se izgradjuje Srbija.
Bravo Stevo