Претрага
Претрага
Close this search box.

Radovi na PETOM MOSTU izvode se na REČNOM DNU, vrhunski NEIMARI primenjuju NAJSAVREMENIJE metode u izgradnji, najteži deo montaža ZAGATA (FOTO)

Foto: Screenshot Pink/Ilustracija

Na Dunavu su u toku radovi na postavljanju privremenog mosta koji će služiti za izgradnju mosta u okviru Fruškogorskog koridora. Predviđanja su da će peti novosadski most biti završen za tri godine.

Foto: Screenshot Pink

Najteži deo mosta montaža čeličnog sanduka

Radovi trenutno obuhvataju izgradnju severnog i južnog kraka pomoćnog mosta od čelične konstrukcije koji će služiti za izlivanje betonskih stuboda. Radnici izvode se unutar zagata, odnosno čeličnog sanduka, na samom rečnom dnu. Trenutna dubina Dunava na tom mestu je 16 metara. Radnici primenjuju najsavremeniju tehnologiju, a najteži deo mosta je montaža zagata.

Dejan Radaković, odgovorni izvođač radova na Fruškogorskom koridoru, ističe za Pink televiziju da se čelični sanduci rade tako što se povijaju talpe i kada se povije poslednja tapla kreće se sa crpljenjem vode.

Foto: Screenshot Pink

-Cilj nam je da dođemo do dna Dunava. Prvo smo postavili betonski čep da se spreči sila vode i da lakše radimo. Trebalo je u sred Dunava napraviti ovu konstrukciju i obezbediti je, tako da niživotinje nisu ugrožene. Ja verujem da se ovako nešto rade jednom u životu, ja sam izuzetno srećan što sam ovde- izjavio je Radaković.

Dejan Radaković; foto: Screenshot Pink

Peti most sa tri prilazne konstrukcije 

Na gradilištu je 400 radnika i radove se izvode i sa sremske i novosadske strane. Preko 80 posto šipova je urađeno, a radnike očekuje veoma zahtevan posao- postavljanje nadglavne grede od 3000 kubika.

Peti most imaće tri prilazne konstrukcije- severna prilazna konstrukcija mosta biće dugačka 690 metara, glavna konstrukcija 505 metara i južna dužine 470 metara. Ukupna dužina mosta biće 1800 metara. Pored mosta, radovi su intenzivni i na Fruškogorskom tunelu.

Foto: Screenshot Pink

Na Fruškogorskom koridoru biće najduži tunel u Srbiji

Most će biti deo Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice Novi Sad-Ruma. Njegovom izgradnjom još jedan cilj će biti ostvaren: rasteretiće se urbanizovane površine i izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka “Fruška gora”.

Efekti izgradnje koridora ogledaće se i u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka „Fruška gora”, izgradnjom tunela Iriški venac.

Foto:SD ilustracija – YoutubePrintscreen/Petar Dragić

Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad – Ruma i svakako najteži objekat za izgradnju biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara. Ovaj tunel će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji.

Višestruki benefiti: Brže putovanje i čistija okolina

Benefiti su višestruki. Projekat će pogodovati očuvanju životne sredine Fruške gore, zagađenje će biti eliminisano, brže će se putovati, a put će biti kvalitetniji i moderniji.

Manja kilometraža i kraći boravak automobila na deonici znači i znatno manju emisiju štetnih gasova. Takođe, bez uzbrdica kroz Nacionalni park vozila će, naročito ona teretna, bez naprezanja savladavati ovu prepreku, što dodatno smanjuje potrošnju, a samim tim i proizvodnju štetnih materija.

Ukupna dužina brze saobraćajnice iznosi 47,7 km, i obuhvata četiri deonice.

nsuzivo.rs/pink

Tagovi:

9 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
...
17.03.2023 09:10

Da, da. Vrhunski neimari u istorijskom periodu grade monumentalni most u nemogućim uslovima pomoću najsofisticiranije tehnologije po projektu najpoznatijeg i najboljeg od nas. Stvarno mislite da vam propaganda prolazi?

Gost
Vidoje
17.03.2023 17:21
Odgovori  ...

Tebi i svapska basta lici na svinjac sa sve dovucenom gvozdjurijom i otpadom iz praistorije 🙂 sredi to prvo pa se onda javi

Gost
Nenadovic Slobodan Novi Sad. B.Strahinje 6
17.03.2023 14:34

Imam 80 god. Da mi se ostvari zelja, pa da za zivota proputujem od Limana 4 do Rume ovom fenomenalnom trasom.

Gost
Miro
17.03.2023 14:42

Pedeset godina tehnologija kasni za pelješkim mostom, najbliži je radi poređenja

Gost
Nnn
19.03.2023 08:15
Odgovori  Miro

Sam most vam kasni 100god

Gost
Branko
17.03.2023 16:20

Bravo neka se radi i hvala drzavi

Gost
Drago
18.03.2023 16:43

Kakav peljeski most tom tehnologijom se radilo na Bescanskom mostu pre 15 godina samonoseca konstrukcija duga 250 metara

Gost
Steva
19.03.2023 01:02

Zivim u opstini Ruma ovaj put za sve vozace znaci mnogo,pogotovo ko putuje u Madjarsku i Evropu.
Hvala DRZAVI I Izvodjacima…
Cesto se desi da se prosperitet Srbije nesvidja pojedincima.
Uglavnom opoziciji.
Zato gledajte kako se izgradjuje Srbija.

Gost
Sanja
20.03.2023 10:29
Odgovori  Steva

Bravo Stevo

Povezane vesti