Foto: Grad Novi Sad/Ilustracija

U Novom Sadu u narednih pet godina biće izgrađena tri nova mosta, a ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić istakao je da će u njih biti uloženo 370 miliona evra. Desetine građevinskih radnika rade danonoćno na izgradnji mosta preko Dunava na Fruškogorskom koridoru, a tokom ove godine očekuje se početak izgradnje još dva mosta. Kada se oni završe, Srpska Atina imaće zvanično više mostova od prestonice

Pešačko-biciklistički most koji će se graditi na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa

Ukupna dužina mosta – 450 metara

Ukupna širina mosta – 12 metara

Širina pešačke staze – 6 metara

Širina biciklističke staze – 3 metra

Materijal za gradnju – konstrukcija od čelika, ograde od stakla, pod za pešake od drveta, dok će biciklističke staze biti od tartana.

Benefiti izgradnje – smanjenje gužve, smanjenje zagađenja vazduha, zaštita životne sredine, veća povezanost određenih delova grada.

Vrednost investicije – 4.051.827.370 dinara

Rok za izgradnju – 180 dana

Foto: Grad Novi Sad

Most preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora od Kaća do Petrovaradina

Ukupna dužina– 1663 metra (severna konstrukcija na kaćkoj strani 668 metara, glavna mostovska konstrukcija 505 i južna prilazna konstrukcija na petrovaradinskoj strani 488 metara)

Širina glavnog mosta– 28 metara

Širina prilaznih konstrukcija– 25 metara

Kolovozi– 2

Vozne trake– 2, širine 3,5 metara

Širina pešačkih staza– 2 metra

Visina pilona– 25 metara

Benefiti izgradnje: Preusparavanje saobraćaja, uklanjanje tranzita iz Nacionalnog parka Fruška gora i iz grada, skraćivanje putovanja, visok nivo bezbednosti saobraćaja i povećanje zaposlenosti i investicija.

Izvođač radova: China Road and Bridge Corporation

Postavljen je pripremni most sa kojeg će se raditi peti novosadski most; foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Most u produžetku Bulevara Evrope (Obilaznica oko Novog Sada sa izgradnjom mosta preko Dunava na državnom putu IIA reda)

Dužina mosta – 2500 metara

Prilazna konstrukcija (vijadukt) – 1387 metara

Širina mosta– 29,4 metra

Širina pešačke staze– 1,75 metara

Širina biciklističkih staza– 2,1 metar

Piloni– 3

Visina pilona– 30 metara

Pešačko-biciklističke rampe– 4

Benefiti: Rasterećenje gradskog saobraćaja, turistička atrakcija

Izvođač radova: China Road and Bridge Corporation

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

nsuzivo.rs

3 Comments
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Bole
14/01/2023 12:35

Pešačko-biciklistički most za 180 dana?? Nemoguće, prosto nemoguće! Pa nadvožnjak se već 9 meseci radi, em je kraći em nije preko Dunava…

SNS Uzivo
14/01/2023 15:18

Ima ovo da kosta Boga oca, vec sad vidim, Srbijo medju sljivama… 🙂

Ivan
15/01/2023 12:48

Samo pljacka!!!!