Foto: Youtube Printscreen/Big Car

Iako je u bivšoj Jugoslaviji bio neka vrsta ikone, Jugo su mnogi sa druge strane Atlantskog okeana prozvali najgorim autom na svetu, ali izgleda da i dalje privlači pažnju i kupce u Americi.

Poslednji Jugo sklopljen je u fabrici automobila Zastava u Kragujevcu 11. novembra 2008. Po mišljenju mnogih koji su ga vozili, onih koji su hteli da ga voze, i onih koji ga voze i danas, važi za automobil koji, uprkos svojim nesavršenostima, nikada neće izgubiti dušu.

Potražnja za njim je i dalje velika, a na američkom tržištu je dokazao zašto se smatra oličenjem nostalgije, piše Metropolitan.si.

Proizvodnja Juga, po uzoru na uspešan italijanski automobil Fijat 127, počela je 28. oktobra 1980. godine pod upravom Đorđeta Đuđara. On je prvi izašao na put na Dan Republike.

Dizajniran kao porodični automobil koji je nasledio popularni mali automobil, u početku se zvao Zastava 102, zatim Jugo, kako je ostao poznat i na međunarodnom tržištu.

Zastava je na američko tržište ušla 1985. godine, a kupcima je bila ponuđena po ceni od 3.990 dolara (oko 3.400 evra). Ali počeli su da ga prodaju tek nakon što su napravili čak 500 prepravki.


Još pre pet godina britanski Bi-Bi-Si ga je nazivao „groznim automobilom”, ali sada postaje sve poželjniji.

Za kabriolet verziju Juga iz 1988. neko je platio čak 12.100 dolara (11.144,83 evra). Reč je o automobilu sa 100.000 pređenih kilometara, u prestižnijoj GVL verziji.

Cena mu je uvećana i za originalnu belu boju, unutrašnjost blista u bež nijansi, a ima čak i ugrađen serijski radio kasetofon. Standardna verzija sa troja vrata prodata je za 9.000 dolara, što je oko 8.300 evra.

Metropolitan.si

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments