Centar Novog Sada narednih godina će biti pretvoren u veliko gradilište jer je, nakon što je pre više od mesec dana počela gradnja podzemne garaže kod Banovine na prostoru između zgrade Skupštine AP Vojvodine i Gimnazije “Isidora Sekulić”, gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević najavio da bi uskoro mogla da krene izgradnja sličnog objekta u Ulici Modene.
Osim toga, očekuje se i nastavak parternog uređenja starog gradskog jezgra, a prvi čovek grada napomenuo je da su u toku razgovori s koncesionarima povodom planirane podzemne garaže na Trgu republike.
Podsetimo, u centru grada su predviđene četiri javne garaže, s tim da će kod Banovine, u Ulici Modene i na Trgu republike biti izgrađeni podzemni objekti, dok će na uglu Šafarikove i Uspenske, kod hotela “Centar” biti jedina nadzemna garaža. Ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje garaža zaključen je 2020. godine s firmama “Best in parking – holding” AG iz Beča i “Inobačka” iz Novog Sada, odnosno s preduzećem “Javne garaže”, u kojem je austrijski partner vlasnik 65 odsto, a srpski 35, prenosi Dnevnik.
Koncesionari će četiri lokacije u centru dobiti na 43 godine, od kojih su tri predviđene za projektovanje i gradnju, od čega je 40 za upravljanje, a nakon tog perioda objekte preuzima Novi Sad. Zemljište za gradnju garaža obezbeđuje Novi Sad, koji angažuje i stručni nadzor, dok troškove gradnje i projektovanja snosi privatni partner, koji će dostavljati Gradu plan poslovanja.
– Radovi u centru će sigurno svima nama poremetiti život na kakav smo navikli, neće biti lako, a činjenica je da će deo objekata teže funkcionisati. Da bi se svi projekti u centru grada realizovali neophodno je strpljenje i razumevanje – poručio je gradonačelnik Vučević.
Prva nova garaža do naredne jeseni
Podzemna garaža kod Banovine, površine oko 6.300 kvadratnih metara, trebalo bi da bude završena do 17. septembra 2023. godine. Objekat će imati dve ukopane etaže, sa po 158 parking mesta, s tim što će se na prvom nivou nalaziti još devet mesta za vozila osoba s invaliditetom. Pristup parking garaži biće od Banovinskog prolaza i Ulice vladike Platona, iz pravca Žarka Zrenjanina.
Planirano je da podzemna garaža u Ulici Modene, u okolini Trga slobode, Zmaj Jovine i Ulice kralja Aleksandra, ima oko 100 parking mesta po etaži, odnosno ukupno 200, budući da su urbanisti predvideli dva sprata. Bruto površina etaže je oko 3.500 kvadratnih metara, a pristup objektu biće iz Ulice Modene, iz smera Žarka Zrenjanina.
Urbanističkim planom predviđena su dva ulaza-izlaza u objekat, odnosno dve rampe sa po dve trake minimalne širine 5,5 metara. Zbog prilaza objektu biće izmešteno taksi stajalište u delu Ulice Modene, nakon raskrsnice s Bulevarom Mihajla Pupina, a kada garaža bude završena, ta površina će biti iskorišćena za proširenje biciklističkog i pešačkog prostora, kao i pejzažno uređenje. Zona izgradnje usklađena je sa zonom zaštite spomenika prirode – stabla koprivića, kao i Tanurdžićeve palate.
Kako je u planu generalne regulacije objašnjeno, gradnja novog objekta uticaće na saobraćajno rešenje u južnom delu Ulice Modene, jer su na prostoru postojećeg kolovoza planirane pristupne rampe, te su severoistočno i jugozapadno od njih predviđene jednosmerne kolovozne trake, što će, kako se očekuje, obezbediti nesmetan pristup Ulici Ilije Ognjanovića i Trgu slobode. Instalacije komunalne infrastrukture, vodovoda i kanalizacije, toplovoda, elektroenergetskih i elektronskokomunikacionih instalacija će, zbog nove garaže, biti izmeštene, a ostavljena je mogućnost za gradnju transformatorske stanice.
Za uređenje prostora iznad ukopane garaže, ali i preostalih površina, kao polazna osnova biće korišćena rešenja s arhitektonskog konkursa za uređivanje javnih površina u starom gradskom jezgru, koji je svojevremeno raspisala Uprava za građevinsko zemljište i investicije.
Garaža ispod Trga republike, površine oko 14.000 kvadratnih metara, odnosno 7.000 po etaži, imaće oko 200 mesta na svakom nivou, a prilaz objektu predviđen je iz Daničićeve i Ulice Žarka Vasiljevića.
Jedina nadzemna garaža predviđena je u bloku Uspenske, Šafarikove i Ulice Pavla Papa, kod hotela “Centar”. Taj objekat, ukupne površine 10.400 kvadratnih metara, imaće podrum, prizemlje i četiri sprata (Po+P+4), a planirano je ukupno 350 parkinga, odnosno po 70 na svakom nivou.
Planirane investicije u centru Srpske Atine, u Ulici Modene i na Trgu republike gradonačelnik Miloš Vučević izdvojio je kao zahtevne, jer će gradnja garaža najviše uticati na svakodnevni život građana i rad ugostitelja, a moguće je i privremeno izmeštanje spomenika Kralju Petru Prvom, oko čega se, kako je objasnio, još vode pregovori s koncesionarima.
Nastavak parternog uređenja gradskog jezgra
Nakon što je krajem prethodne godine završeno parterno uređenje dela gradskog jezgra, Pozorišnog trga, Uspenske ulice i dela prolaza između Srpskog narodnog pozorišta i “Apolo centra”, u narednim fazama planirana je rekosntrukcija polukružnog trga na mestu montažne garaže i prolaza Miloša Hadžića, platoa ispred starog bioskopa JNA, dela ulice, Trga slobode, Ulice Modene i dela Kralja Aleksandra, kao i prolaza uz Menratovu palatu. Podsećanja radi, prva faza radova trajala je 290 dana, a koštala je oko 400 miliona dinara.
Nastavak parternog uređenja centra grada neophodno je sinhronizovati sa gradnjom javnih garaža, o čemu je nedavno govorio i gradonačelnik Vučević. On je objasnio da kafići neće biti zatvoreni za vreme radova, te da su u toku razgovori s ugostiteljima iz Ulice Modene, kako bi se pronašlo optimalno rešenje, a kao jednu od opcija spomenuo je izmeštanje bašta iz Ulice Modene u dvorište iza hotela “Vojvodina”.
– Oko godinu, dve biće otežan rad ugostiteljskih objekata, ali Grad mora da reši problem s parkiranjem, odnosno nedostatkom parking mesta – istakao je Vučević za RTV.
– Radovi u centru će sigurno svima nama poremetiti život na kakav smo navikli, neće biti lako, a činjenica je da će deo objekata teže funcionisati. Da bi se svi projekti u centru grada realizovali neohodno je strpljenje i razumevanje – poručio je gradonačelnik Vučević.
blic.rs
Samo betonirate da bi naplatili svaki kvm.Harac na svakom koraku