Prugom za velike brzine od Beograda do Budimpešte, kada bude završena, trebalo bi da se putuje nešto više od dva sata. Na teritoriji Srbije urađeno je više od 30% predviđenih radova, sa mađarske strane tek nešto više od 10%.
Železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice u aprilu je obustavljen: koloseci su demontirani, kontaktna mreža skinuta, a stara železnička infrastruktura je uklonjena. Tada je počela izgradnja potpuno nove međunarodne železničke magistrale.
– Trenutno se radi na kolovoznoj ploči. Radovi idu po planiranoj dinamici. Urađeno je od 35 do 40% radova na donjem stroju – izjavio je iz preduzeća koje nadzire radove Dragan Arsić.
Inžinjer na projektu Dragan Gligorov kaže se gradi ono što na ovom delu Balkana do sada nije građeno, te da se vode međunarodnim iskustvima i standardima.
Šta će sve biti sagrađeno
Vijadukti, prvi kod Vrbasa od 1.465 metara i drugi kod Malog Iđoša od 500 metara, biće najizazovniji objekti trase od Novog Sada do Kelebije. Ukupno će biti sagrađeno oko 60 novih objekata: 30 nadvožnjaka, 13 podvožnjaka, pet galerija i četiri mostovske konstrukcije.
Iz Infrastruktura železnica Srbije Nenad Stanisavljević objašnjava da će biti urađeno ukupno 12 železničkih stanica, rekonstruisano svih devet stanica od Novog Sada do Subotice, a biće izgrađene tri nove železničke stanice u Vrbasu, Rumenki i Lovćencu.
– Biće poseban izazov rekonstrukcija i modernizacija železničkih čvorova Novi Sad-Subotica-Vrbas. To su tri železnička čvora, gde će u potpunosti biti zamenjena železnička infrastruktura – navodi Stanisavljević.
Svakodnevno je, duž trase od 108 kilometara, u proseku angažovano oko 1.000 radnika i veliki broj mašina. Za radove je nadležan konzorcijum kineskih železnica, a vrednost ugovora je 1,16 mlrd USD.
Kakvi su problemi
Rokove, obećavaju izvođači, neće probijati, iako ima problema.
Ministar građevine, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je prvi problem arheologija.
– Imamo 23 arheološka nalazišta. To neminovno uspori radove – kaže Vesić.
Kao drugi problem, Vesić navodi koliziju sa postojećom infrastrukturom.
– Kada dođete na teren, vidite da je drugačije nego u projektu. Ima tu kolizije sa postavljenom vodovodnom mrežom i mrežom za gas, ali i to se rešava – dodaje minisar.
Prema njegovim rečima, treći problem je eksproprijacija koja je u toku, ali koja uvek zahteva vreme, jer nije svako zadovoljan cenom koju dobija, prenosi RTS.
Kada se očekuje voz od Beograda do Subotice
Pruga za velike brzine neće se ukrštati sa drumskim putevima, čime se povećava bezbednost svih učesnika u saobraćaju. Kontrola će se obavljati preko evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
Pre tačno godinu dana počeli su radovi na deonici pruge za velike brzine od Subotice do Novog Sada.
Prema dinamičkom planu, rok za završetak radova je avgust 2025. godine, dok se krajem te ili početkom 2026. godine očekuje i prvi voz, koji će na relaciji od Beograda preko Novog Sada do Subotice, prema prvim procenama, putovati sat vremena i 15 minuta.
rts.rs
stiglo se do nadvoznjaka koji niste u stanju da napravite vec 6 meseci.. trebao je biti gotov u oktobru,pa u decembru samo niste rekli koje godine…zbog te nesposobnosti gradjani novog sata trpe nepodnosljive guzve u saobracaju
Majstore to nije običan nadvožnjak već predviđen za brzine preko 200km/h.