Vi svoj dizel auto predate na reciklažu, bez obzira na njegovu vrednost – samo je važno da je EURO 1, EURO 2 ili EURO 3 standard.
U zamenu dobijete subvenciju od 2.100 evra za kupovinu novog ili polovnog EURO 6 automobila, bez obzira na starost i vrednost.
Ova “akcija” trebalo bi da krene od 2024. godine. Međutim, još se sve organizuje i sprema, tako da se za sada ne zna tačan datum kada će početi prijave ili isplate subvencija.
Uglavnom, subvencije će biti date za zamenu 140.000 dizel vozila, ali to uključuje i subvencije za laka teretna vozila i autobuse, za koje se dobija 2.500 i 2.900 evra.
Od kada važi Euro 6?
Bacimo se nakratko u istoriju. EURO 1 je uveden 1993, EURO 2 1996, a EURO 3 2000. godine.
EURO 4 standard je u zemljama Evropske unije stupio na snagu 2005, ali je tada bio obavezujući samo za homologaciju novih tipova automobila. Za sve postojeće tipove, ovaj standard postaje obavezujući tek od 1. januara 2006. godine.
Međutim, isto kao što je bio slučaj sa EURO 3 standardom, neki proizvođači su počeli određene modele ili neke njihove verzije da proizvode sa EURO 4 standardom i pre obavezujućih rokova. Na primer, prvi EURO 4 dizelaši pojavili su se na proleće 2003. godine.
Recimo da EURO 6 važi od 2015. godine, ali isto kao što je slučaj sa prethodnim EURO standardima, neki proizvođači su i pre zvaničnog uvođenja određenog standarda proizvodili automobile sa tim standardom.
Tako je moguće da postoje Euro 6 automobili proizvedeni pre 2015. godine.
Za koliko para može da se kupi EURO 6 auto?
EURO 6 auto može da se kupi za oko 5.000-6.000 evra. Naravno, ukoliko želite malo veći, snažniji i auto sa boljom opremom, cena može značajno da skoči. Uostalom, klikom na ovaj link možete da vidite EURO 6 polovnjake na sajtu Polovni automobili i da ih sortirate po godištu, ceni i bilo kojoj drugoj karakteristici.
Napominjemo da link vodi isključivo ka polovnim vozilima na auto-placevima, u prodajnim salonima i kod drugih pravnih lica, kao što su npr. lizing kuće, pošto subvencije ne važe za kupovinu od fizičkih lica.
U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da, po pitanju toga na osnovu čega će se određivati koje vozilo ispunjava uslove, odgovaraju da će subvencije važiti za sva Euro 6 vozila, bez obzira na datum proizvodnje ili prve registracije.
Ceo proces bi trebalo da bude vezan sa bazom ispitanih vozila prilikom uvoza, tako da će informacije dobijene od prethodno ispitanih vozila biti deo baze informacija.
U svakom slučaju, od prodavca možete da zatražite „UVERENJE O ISPITIVANJU VOZILA – kontrolisanje vozila koje se uvozi kao upotrebljavano“, pošto u tom Uverenju piše koji EURO standard automobil ispunjava. Naravno, ukoliko je auto kupljen kao nov u Srbiji, EURO standard može da se dokaže i na drugi način.
Kada kompletna procedura bude objavljena, znaćemo konkretno šta i kako će zainteresovani morati da podnesu od dokumentacije.
Da li se ova subvencija svima isplati?
Naravno da se ne isplati svakome – to zavisi od vrednosti automobila koji trenutno imaju, koji auto planiraju da kupe i koliko novca mogu da dodaju na subvenciju. Pošto je subvencija 2.100 evra, svako mora da napravi sopstvenu računicu.
(Kurir.rs/polovni automobili)
“Vi svoj dizel auto predate na reciklažu, bez obzira na njegovu vrednost – samo je važno da je EURO 1, EURO 2 ili EURO 3 standard.
U zamenu dobijete subvenciju od 2.100 evra za kupovinu novog ili polovnog EURO 6 automobila, bez obzira na starost i vrednost.”
Jeste, da predam na reciklažu auto za koji, ako ga prodam, mogu da dobijem minimum 3500 evra da bih od države za njega dobio 2100!! Da li stvarno mislite da je narod toliko debilan?!
Koji auto sa euro 3 motorom vredi 3500eura
Po ovome golf 2 dizel iz 1990 ne konkurise za donaciju. Da li neko ima odgovor