Претрага
Претрага
Close this search box.

DZNS: Kad i kome se obratiti za psihološko savetovanje usled pandemije COVID 19

Odmah nakon uvođenja vanrednog stanja, u martu ove godine, a u cilju očuvanja mentalnog zdravlja naših građana, Dom zdravlja „Novi Sad“ je otvorio i Psihološki call centar gde se kroz telefonski razgovor, podršku i razmevanje i niz psiholoških mera i postupaka nastojalo da se ublaže ili otklone posledice novonastale situacije usled pandemije COVID 19.

Zdravstveni saradnici iz Razvojnog i Savetovališta za mlade, službe za zdravstvenu zaštitu dece čine Psihološki call centar, koji i dalje pomaže  građanima u prevazilaženju psihičkog stanja na koje je nepovoljno uticala situacija u kojoj smo se svi našli. Među njima su najbrojniji psiholozi, ali tu su i pedagozi i defektolog.

Pandemija, uvođenje vanrednog stanja, mere predostrožnosti koje su uključivale socijalnu i fizičku distancu, promenu uobičajenog ritma rada u svim sferama uticala je na stanje produženog stresa, osećaj nesigurnosti,anksioznosti,  straha, zabrinutosti, gubitka kontrole, a kod ljudi osetljivijeg mentalnog zdravlja provociralo je već postojeće simptome, povodom čega su se građani u početku najčešće i obraćali za psihološku pomoć i podršku.

“Novonastala situacija u kojoj se nalazimo za sve nas je nova i pred svima nama su postavljeni novi izazovi kako u ličnom, tako i u profesionalnom životu i evidentno je uticala na mentalno zdravlje stanovništva. Mi smo primili veliki broj poziva od naših sugrađana svih uzrasta, zabrinutih za sopstveno i zdravlje svojih najbližih. Najčešće su nam se obraćali za pomoć starije i usamljene osobe, kao i osobe vulnerabilnijeg mentalnog stanja, kao i mladje osobe zabrinute za egzistenciju (porodičnu, materijalnu, obrazovnu, zdravstvenu…)”, – kažu zaposleni u Psihološkom call centru.

Iz ovog tima, svim našim sugrađanima daju sledeće psihološke preporuke i smernice:

  • Obezbedite objektivne i tačne informacije o korona virusu u našoj sredini. Preplavljenost velikim brojem informacija iz različitih izvora umanjuje mogućnost realne procene i adekvatnog racionalnog reagovanja u datoj situaciji
  • Budite otvoreni i dostupni u komunikaciji sa članovima svoje porodice, razgovarajte o vestima i korona virusu na način koji je prilagođen osobi i datom uzrastu
  • Neophodno je održavati svakodnevnu rutinu, koja će pomoći odraslima i deci da zadrže osećanje sigurnosti, kontrole i upravljanja vlastitim životima
  • Psihološka podrška osobama upućenim na karantin
  • Podrška ljudima i informisanje o neophodnosti traženja dodatne pomoći. Pojedinci koji osećaju uznemirenost, teskobu, napetost, izraženu tugu, bes, paniku, depresivne reakcije koje negativno utiču na njhov o sveukupno funkcionisanje neophodno je da se obrate specijalistima za mentalno zdravlja.
  • Poželjno je održavati komunikaciju sa ljudima iz bliskog okruženja uz prilagođavanje aktuelnim uslovima života i predloženim merama od strane tima stučnjaka za prevenciju COVID 19
  • Organizujte svoju pažnju svakodnevnim aktivnostima i sadržajima koji vam prijaju, a za koje možda ranije niste imali dovoljno vremena

Psihološki call centar Doma zdravlja „Novi Sad“ je na usluzi svim građanima svakog dana tokom nedelje, od 07-20 časova na brojeve telefona 021/4879-640 i 4879-641.

Autor: nsuzivo.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti