Претрага
Close this search box.

Ekomunizam za klimatski raj – Svaki drugi vozač do 2030. godine odustaće od vlasništva nad automobilom?

Ugledna konsultantska firma BearingPoint za savetovanje o upravljanju i tehnologiji sugeriše da će odluke o mobilnosti u Evropi i svetu biti vrlo različite od današnjih već 2030. godine.

Studija Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility? identifikuje tri trenda koji će pokretati mobilnost u narednim godinama:

1. Svako putovanje postaće personalizovano iskustvo

2. O klimatskoj neutralnosti neće se pregovarati – od kolevke do groba

3. Vozači će pre koristiti usluge nego posedovati vozila

Studija je proizašla iz internog istraživanja BearingPointa, stavova klijenata u svim industrijskim sektorima i doprinosa sektorskih te tehnoloških lidera konsultantske firme. Studija kaže da rad na daljinu, energetske krize, klimatske promene i poremećaji u lancima snabdevanja duboko menjaju potražnju za mobilnošću, kao i smer i tempo promena, navodi Revija HAK.

Čak 87% učesnika ankete veruje da će ređe putovati na posao, a 81% je reklo da će ići na značajno manje poslovnih putovanja u poređenju s 2019., a ako se ovaj trend nastavi, to će uticati na ulaganja u infrastrukturu.

Povećani troškovi povezani s razvojem nove infrastrukture mobilnosti ne mogu se u potpunosti preneti na krajnjeg korisnika. Možda će takođe biti potrebno sprovesti zakonodavstvo da bi se postigla odgovarajuća infrastruktura za podršku električnim vozilima. Licenciranje i sprovođenje će pomeriti fokus s pojedinca na pružaoca usluga – rekao je Andrew Montgomery, globalni direktor za državni i javni sektor u BearingPointu.

O klimatskoj neutralnosti neće se više raspravljati, prema studiji, koja ukazuje na to da će 80% proizvedenih motora biti ekološki prihvatljivije do 2030. godine. Ulaganja u infrastrukturi će se povećati u aktivnosti poput hodanja i biciklizma. Polovina učesnika (49%) kaže da su spremni da žrtvuju vlasništvo nad vozilom da bi smanjili negativan uticaj na okolinu do 2030.

Budući da će korisnici više koristiti usluge poput car sharinga, a neće posedovati vozila, preći će na usluge na zahtev. Usluge i softver biće važniji opštem potrošaču od vlasništva nad vozilom, budući da će softverske platforme orkestrirati celo putovanje, navodi se u studiji.

eKapija.rs

Tagovi:

1 Komentar
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
Vidoje
30.11.2022 11:06

B O L E S N O ! Sreca pa ce ovde proci jos 20 30 godina dok to ne zazivi, ako ikad zazivi, dok urnisemo te polovnjake koje ce nam zapad poslati kad oni predju na elektro 🙂

Povezane vesti