Sve je teže naći dobre majstore, koji neće svoj rad naplatiti papreno. Još teže se zaštititi od prevaranata i onih koji bi da zamene utičnice naplate kao grejač u bojleru. Ali ima načina. Da li ste znali da imate pravo da tražite predračun pre nego što popravka počne?
Kada se pokvari bojler, pukne slavina, zapuši cev ili strada utičnica, eto posla za majstore.
Bez drugog izbora bili su i oni kojima je ovih dana jedna firma popravljala bojler i utičnicu.
“Javio se jedan potrošač, vidi se pokušaj obmane. Potrošaču je za promenu utičnice naplaćeno 5.000 dinara, a zanimljivo je kako su oni podvedeni, pod neke sasvim druge troškove koji nemaju veze s tim što je ugrađeno. Tako da je on obmanut i preko računa, za uslugu koja mu je pružena, uopšte nije navedena”, kaže Jovan Ristić iz udruženje potrošača “Efektiva”.
Dešava se da vam majstor preko telefona kaže jednu cenu, ali kada pogleda kvar, zaključi da je ona veća. Zbog toga dobro pogledajte šta piše u predračunu pre nego što ga potpišete.
Predračun je obavezan za radove koji koštaju više od 5.000 dinara, ali vi imate pravo da ga tražite i za manje iznose.
“Dobar dan – dobar dan. Molim vas cenovnik i molim vas identifikujte se, da vidim iz koje ste radnje, gde ste, šta ste. Uopšte nemojte da vas bude sramota, ako krene da se buni, onda: gospodine, nećemo raditi s vama”, predlaže Jovan Ristić.
Mirjana Damjanović iz Tržišne inspekcije savetuje građanima da vode računa šta potpisuju, da se unapred dogovore o usluzi i da pogledaju šta im trgovac daje.
I ovde važi pravilo bolje sprečiti, nego lečiti, odnosno tražiti pomoć od tržišne inspekcije. Dakle, dogovor sa majstorom mora da ima pisani trag – predračun i fiskalni račun.
rts