Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije započela je realizaciju aktivnosti na proširenju sistema za povećanje bezbednosti saobraćaja, postavljanjem kamera za automatsku detekciju saobraćajnih prekršaja na Bulevaru oslobođenja i Bulevaru cara Lazara
Radovi na postavljanju sistem video nadzora za automatsko prepoznavanje registarskih tablica motornih vozila i detekciju saobraćajnih prekršaja su završeni. Kamere će moći da snime prolazak kroz crveno svetlo i prekoračenje brzine.
Trenutno je u postupku izdavanje sertifikata od strane Direkcije za mere i dragocene metale, nakon čega će se pristupiti proceduri tehničkog prijema koje obavlja MUP – Sektor za analitiku, telekomunikacione i informacione tehnologije, rekli su za naš portal i Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije. Izvršenjem tehničkog prijema stvoriće se uslovi za primenu novopostavljenog sistema i predaju istog na korišćenje nadležnoj instituciji, odnosno MUP-u.
Selma doo iz Subotice i JKP Informatika su izvođači radova na osnovu ugovora o javnoj nabavci koju je raspisala Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije.
Kolike su kazne za prolazak kroz crveno svetlo?
Za prolazak kroz crveno svetlo na semaforu predviđene su adekvatne kazne, zavisno da li se prolazak posmatra kao element nasilničke vožnje, nepoštovanje saobraćajne signalizacije ili ugrožavanje pešaka.
Prolazak kroz crveno – nepoštovanje saobraćajne signalizacije
Nekad će vozači proći kroz crveno svetlo usled nemogućnosti da se na vreme zaustave, neadekvatne procene žutog svetla, zatim strelice za dozvoljeno skretanje koja se prebrzo ugasila.
Za prolazak kroz crveno koji reguliše član 142 Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđene su sledeće kazne:
- Novčana kazna od 20.000 do 40.000 dinara ili kazna zatvora u trajanju do 30 dana. Uz jednu od ovih kazni dolazi i šest kaznenih poena i mera zabrane upravljanja vozilom u trajanju od najmanje tri meseca.
- Ako je vozač prolaskom kroz crveno ugrozio ostale učesnike u saobraćaju kazna će biti veća – od 40.000 do 60.000 dinara ili kazna zatvora do 60 dana, šest kaznenih poena i zabrana upravljanja vozilom u trajanju od najmanje pet meseci.
Prolazak kroz crveno – ugrožavanje pešaka
Kada se uključi crveno svetlo na semaforu pešaci mogu bezbedno preći put preko pešačkog prelaza. Vozači koji ne poštuju signalizaciju direktno ugrožavaju živote pešaka, a kazna je sledeća:
- Kazna zatvora od najmanje 15 dana ili novčana kazna od 100.000 do 120.000 dinara i 14 kaznenih poena uz meru zabrane upravljanja vozilom od najmanje osam meseci.
- Ako vozač prolaskom kroz crveno počini saobraćajnu nezgodu, uz pokretanje krivičnog postupka predviđena je kazna zatvora od najmanje 45 dana ili novčana kazna od 120.000 do 150.000 dinara, i 16 kaznenih poena uz meru zabrane upravljanja vozilom od najmanje 10 meseci.
Prolazak kroz crveno – nasilnička vožnja
Nasilnička vožnja se posmatra kao težak prekršaj za koji su predviđene drastičnije kaznene mere, a o istoj govorimo ako vozač prođe kroz crveno svetlo na semaforu dva ili više puta tokom 10 minuta. Vozač na ovaj način ne vodi računa o bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju, što je element koji klasifikuje ovakvu vožnju kao nasilničku.
Kazne predviđene za nasilničku vožnju:
- Kazna zatvora od 30 do 60 dana ili kazna društveno korisnog rada u trajanju od 240 do 360 sati, 15 kaznenih poena i mera zabrane upravljanja od najmanje devet meseci.
- Ako je nasilničkom vožnjom izazvana saobraćajna nezgoda – kazna zatvora od 45 do 60 dana ili kazna društveno korisnog rada u trajanju od 300 – 360 sati, 17 kaznenih poena i mera zabrane upravljanja od najmanje 10 meseci.
nsuzivo.rs
Ne samo na crveno nego MUP tretira i prolazak na žuto isto kao prolazak na crveno.
Kazna i slika stigla poštom ,prolazak na žuto svetlo
Kada su pustene u rad kamere,da li se zna?
To mora da je njihova greska, koliko znam po zakonu zuto nije kaznjivo.
Verovatno da ce ti ponistiti kaznu kada budes otisao u sud.
A kolika je kazna za pesake koji prelaze na crveno?
objasnite mi kako ce se znati ko je bio za volanom u tom trenutku?
Kazna ide vlasniku vozila ,ukljuci klikere
Koliko sam cuo imas 8 dana da dostavis Mupu ko je bio za volanom,inace vlasniku vozila stize kazna.
U EU, crne moderne kutije sa diodama plus dodatne kutije samo diode za noćno snimanje, kod nas narandžaste kutije dizajnom iz osamdesetih plus na nosaču od trista dinara koji su nabavili u gvožđari… moglo je to mnogo profesionalnije, da nam se ne smeje svet.
Promasio si poentu rodjace. Nije poenta kakva je kamera estetski, poenta je da nas veliki brat sve posmatra. Orvel 1984.
A da se gonite vi malo i malo više?!
A čemu sve to?!?
Razlog je porobljavanje stanovništva pod izgovorom bezbednosti u saobraćaju
Vlastima u gradu Novom Sadu,bolje bi bilo da su prvo popravili puteve u gradu!!!Voziš i pored saobraćaja,pešaka,semaforske signalizacije,saobraćajnih znakova…,moraš da paziš i na rupčage i izbočine po putu!!! Stvarno nebezbedno,naporno i nedopustivo za grad veličine Novog Sada u 21 veku!!!
A “Guzonjini sinovi” će se i dalje bahatiti skupim automobilima, prolaziti “na crveno”, gaziti ljude na prelazu, i bežati sa lica mesta, JER ? Baš tada kamere “nisu snimile”, “zatajio sistem”, i ako sve to “ne prođe”, AV će pobrinuti, da nedostaju “ključna 2 minuta”! Slažem se da je sve to potrebno ali iz gore navedenog, sankcionisaće se “obični građani”!
Snimace državnike i njihovu bahatu decu pa kad zgaze nekog onda ono ,,ne rade kamere,,