Poznata novosadska influenserka Ena Luna prisustvovala je sinoćnjem panelu na 20. jubilarnom Serbia Fashion Week-u, gde se razgovaralo o modnoj prezentaciji i uticaju društvenih mreža na modu. Na panelu su govorili i Ašok Murti, modni stilista sa velikom i dugom karijerom, Marko Mrkaja, stilista, i Maja Skendžić.
Kako na najbolji način predstaviti modne komade i koji je najefikasniji način prezentacije kolekcija novim konzumentima i novim kupcima?
Na pitanje jesu li nedelje mode isto tako važne kao i pre pandemije i da li se biznis i dalje odvija na isti način, Ena je istakla:
– Revije su sada drugačije nego u naše vreme, danas su one digitalizovane. Sada je aktuelno takmičenje među najluksuznijim brendovima, ne samo ko će napraviti najreprezentativniju reviju, već na koji način će se to odraziti na njihov status na internetu, u medijima i društvenim mrežama. Ranije nismo imali priliku da sav sadržaj koji nam se plasira može i da se neograničeno reprizira, kao što je to slučaj sada. Ono što vidiš jedanput na televiziji i što ti ostane najupečatljivije i što ti zapadne za oko, taj artikl kasnije možda priželjkuješ da kupiš u prodavnici, ili da kupiš nešto tome slično, jer su uglavnom ti modni komadi veoma na ceni, a većina možda ne može da ih priušti. Međutim, sada čim nešto vidiš na reviji, to je već dostupno za kupce. Postalo je nemoguće ispratiti kojom brzinom se moda menja i to što svake dve nedelje izlazi nešto novo od garderobe. Smatram da se promenio domet (eng. reach), odnosno sada je moguće dopreti do veće količine ljudi, pogotovo što modne industrije imaju svoje ciljne grupe gde svoje proizvode prave i usmeravaju ka mlađoj populaciji, koja još uvek nema izgrađen stil, nego se idalje pronalazi – rekla je influenserka Ena Čubrilo.
Društvene mreže su skoro deceniju kreatori javnog mnenja, a reči influensera imaju veliku težinu. Zato se Ena osvrnula i na to koliko je teško biti influenser danas.
– Veoma je teško, teško je ispratiti svaki novi trend koji dođe, biti što se kaže uvek “po poslednjoj modi”, takođe i taj digitalni deo je veoma zahtevan. U ovom poslu iscrpljujuće je snimiti, fotkati i plasirati sadržaj na društvene mreže često i konstantno, jer sve je to važno prezentovati svojim pratiocima. Meni je ipak to donelo veliko zadovoljstvo, da doživim sve što sam doživela kroz ovaj posao i da zaista uživam u svim benefitima koje on sa sobom nosi.
Milica Šolaja
Ko je ta,jel postoji skola za influensere,ona se bas razume u modu,ocigledno ima pare ali ne i pamet