Projekat brze pruge u Srbiji već je ubrzao i olakšao putovanje između Novog Sada i Beograda, a osim planiranog spajanja sa Budimpeštom, kao i povezivanja sa južnim delom države prugom do Niša, cela mreža biće povezana i prugom čak do Atine.
Ovu činjenicu istakao je Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koji je rekao da je Grčka deo projekta od 12. februara.
Kako je rekao, brza pruga između Atine i Soluna kojom vozovi mogu da idu 200 kilometara na čas je većim delom već izgrađena.
Šta znamo o proširenju projekta brze pruge?
Pruga će od Budimpešte do Atine prolaziti kroz Novi Sad, Beograd, Niš, Skoplje i Solun.
Biće dugačka 1.512 kilometara.
Za čitav ovaj put biće potrebno 10 ili više sati, u zavisnosti od više faktora.
Iz Novog Sada vozom na more?
Gledajući dalje unapred, potpuno je realno da Novosađani po završetku ovog projekta u mnogima omiljenu morsku destinacju – Grčku, mogu da odu i vozom.
Od Novog Sada do Soluna trebalo bi da se stigne za oko 6 do 7 časova, dok bi od Novog Sada do Atine trebalo oko 8 do 9 časova. Ove podatke treba uzeti sa rezervom, jer prava vremena se mogu znati tek po puštanju pruge u rad.
Ovakav način putovanja značio bi i lakše i znatno brže prelaze preko granica
gradskeinfo.rs
Super
У децембру прошле године пробао сам да одем до Бара, воз полази са станице Земун. Велико разочарење је стигло врло брзо. Стручњаци из Србија воза нису могли да ускладе два поласка. Соко из Новог Сљљада не стаје у Земуну, а регио воз стиже касно 5 минута у станицу Земун. У станици Београд Центар Воз Ловћен полази у 20,30 Регио стиже 3 минута пре и ако имате крила да долетите ући ћете у Барски, а Соко долази у 20,36 и кадни 6 минута. Толико о стручности саобраћајних стручњака Србија воза нису могли да увежу два доласка са једним поласком. СРАМОТА Уједно… Učitaj još »
I parnjace su isle po uskladjenim redovima voznje. Razlika je samo u tome sto je tadasnja zeleznica gazdovala sa oko 10.000
Km pruga, a danas je od nasledjenih 4000 km
Koliko je pripalo Republici Srbiji u funkciji oko
1000 km. Kako smo doziveli ovaj napredak zavisi, najvise, od strucnosti kadrova u Infrastr. ukturama Zeleznice Srbije i volje drzave da se bavi ovim vidom saobracajne aktixnosti.
10000 kmu u Jugoslaviji.Aj javi N1
Pa pošto još nije rešena pruga BG NIS gde se putuje od 19km/h do 65km/h(4-5h) niti se još počelo da se renovira NIS -Vranje pruga kroz MK treba odprilike 3h od Soluna do Atine 4:30h se putuje. Zato najbolje BG Atina avion nego voz. BG Bar voz preko 15h se vozi.
Sve je to lepo putovanje traje duze mnogo toga lepog moze da se vidi iz voza ali ja sam za putovanje Royal Charter Service-om.Brze je i udobnije.
Ne verujem da će biti završena u ovom veku.
Mi smo 1982 isli vozom do Volosa pa trajektom na Skiatos. Lepo da se neko setio posle 40 godina da postoji i voz kao prevozno sredstvo. Da se infrastruktura odrzava redovno ne bi trebalo svakih deset godina sve ponovo izmisljati i raditi.
Jedino taj železnički saobraćaj funkcioniše kod vas u Srbiji, takođe i u Grčkoj. Jedino prošle godine što se desio udes gde su poginuli mnogo ljudi. Dok kod nas u Makedoniji kreneš iz Skoplja recimo u Ponedeljak a u Bitolj nikad stići
Živim za taj dan
Vesara…
1884 godini pištena je u rad Srpska železnica, od Bgd do Niša, vožnja je trajala oko 11,5 sati, rekord do dan danas nije oboren.
Prvo uradite nešto pa onda pričajte ološi.
Muka mi je od praznih priča i obećanja.
Da li će biti završene te pruge do kraja naših života, ili Vesica? Sto je sa stanicom u N Sadu.? Koliko se gradila pruga od N Sada do Beograda i još je u rasulu.? Da li su i ta sredstva preusmerena kao i za Prokop? Valda nećemo čekati 35 godina kao i prokop.? Ah
A da se ta pruga sredi napokon i da se rastereti drumski saobracaj,bilo bi mnogo pametnije.
А шта ће бити са некадашњим возом на релацији Краљево Бар за који постоји и даље велико интересовање?
A да се прво среде постојећи возови? Синоћ сам видео онај за Бар – ишаран, превруће у њему, пуни ходници оних који стоје, кондуктери неуредни и некултурни …
А шта ми из Крагујевца да радимо ,имамо неку пругу а као да је и немамо. Како ми да стигнемо до мора у Грчкој .
U zemlji u kojoj prvi (Beograd) i cetvrti (Kragujevac) grad po velicini nisu povezani direktnom linijom,vec se ide vozom za Nis do Lapova odakle ima samo dva polaska dnevno za Kragujevac,gde se menja lokomotiva jer pruga Lepovo-Kragujevac-Kraljevo i dalje nije elektrificirana vec vuce dizelka, Vesic prica o brzim prugama???!?? Hahahahaha
Da ne pričamo o stanici koja je napravljena između Beške i Čortanovaca, pa se snalazi kad siđeš sa voza. Totalni odiotluk ! Ne razmišljaju ni da isprave
Može jedna pruga na futošku pijacu
Ahahahah i kroz bulevar
Ide Vesic Lajkovackom prugom…
Од Београда до Солуна за 6 сати без заустављања на границама… То је просечна брзина од 100 km / h… Јел то та брза пруга ?…
Od Soluna do Atine za 2 sata, po vasoj racunici, a razdaljina 500 km. Da ne sirim dalje o vesicevim bajkama za budale…
Ahahahahahah, brze pruge u Srbistanu??? Voz nazvan intercity na relaciji Valjevo Kosjerić pre 20 god putovao 37 min, danas putuje 65 min! Napre-dno nema dalje. Sada kao renoviraju propale stanice uz put na istoj relaciji, a niko se nije setio da iste odrzava redovno.
O stanju pruge na relaciji Valjevo Prijepolje niko i ne priča od nadleznih.
A do crne gore trebace vozom tako jedno pet dana bruka zapadna srbija je dno nase drzave nista se nu ulaze
Kada?
Moze da se produzi ta pruga do Segedina bar
Kod nas kazu ; lipsi magarce do trave zelene.
Где овај свет толико жури ?! При бризинама од 200 и више км-ра на сат – шта можеш да запажиш гледајући кроз прозор?! Једва нешто. Сад, седнеш у добри, стари воз, гледаш природу кроз прозор,…….. како сеју пшеницу,…..како она полако расте,….жетву, како комбајни вредно раде !
Bravo drzavo