Železnička stanica Novi Sad nalazi se u saobraćajnoj sredini grada, a odmah pored nje, stacionirane su autobuske stanice za gradski, prigradski, međugradski i međunarodni saobraćaj.
Zbog širenja grada prema obali Dunava, doneta je odluka da se pruga izmesti prema severu grada, a da se stara železnička stanica, koja se nalazila kod današnje Limanske pijace, ukine. Zgrada, pak, još postoji, a u njoj se danas nalazi Pošta.
Istorija novosadske Železničke stanice
Nakon izgradnje Žeželjevog mosta, 1961. godine, pruga i stanica izmešteni su na sadašnju lokaciju. Konačna izgradnja Železničke stanice završena je 1964. godine, a građena je po projektu arhitekte Imrea Farkaša.
Terasasti krov nove Železničke stanice, prema ideji autora, simbolizuje krovove panonskih kuća, na koje i podseća. U moderni stil gradnje, vešto je uklopljeno sećanje na staru aritekturu ovih kuća.
Pored nove Železničke stanice, gledajući na Bulevar Oslobođenja, sa desne strane nalazi se poznata Lokomotiva, koja je izložena kao muzejski eksponat. U pitanju je lokomotiva “parnjača”, a odmah do nje, nalazi se i bronzana statua železničara- amaterski rad jednog radnika Železnice.
Danas, novosadska Železnička stanica je u veoma lošem stanju, a za maj ove godine, najavljen je početak radova na renoviranju i rekonstrukciji stanice, te povezivanje pruge na novi Železnički most preko Dunava.
nsuzivo.rs