Претрага
Close this search box.

MENJAJU SE PROPISI ZA ZATAMNJIVANJE STAKALA NA VOZILIMA U SRBIJI? Evo šta bi to moglo da znači za NAŠE VOZAČE

Foto: nsuzivo.rs

Agencija za bezbednost saobraćaja predložila je da za manje prepravke na vozilima ne bude potreban novi tehnički pregled, kao ni potvrda/saglasnost proizvođača, što znači da bi zatamnjivanje stakala moglo da košta manje. U tekstu saznajte i koliko.

Dakle, svi oni koji bi da zatamne stakla na svojim vozilima uštedeće na plaćanju posebnog tehničkog pregleda i na plaćanju saglasnosti proizvođača, a koji su bili neophodni za sve manje prepravke na vozilima. Tako da, ispod pročitajte računicu uštede i kada bismo sve ovo mogli da očekujemo.

Ušteda na tehničkom pregledu

Tehnički pregled uglavnom košta od 5.000 do 6.000 dinara. Međutim, kada je u pitanju tehnički pregled koji služi samo za utvrđivanje izmena na vozilu, tj. lepljenje folija za zatamnjivanje stakala, moguće je da naiđete na tehnički pregled koji će da košta i manje, recimo 3.000 dinara (ali, ništa ne možemo da vam garantujemo).

Uglavnom, samo ova stavka može da snizi troškove za oko 40-50 evra sa ukupnog troška za zatamnjivanje stakala.

Koliko košta saglasnost proizvođača?

Saglasnost proizvođača košta od 0 do 12.000 dinara. Naime, neki uvoznici (predstavnici proizvođača) ovu saglasnost uopšte ne naplaćuju, neki ne žele (ili ne mogu) da izdaju ovakav dokument, pa za njihove automobile saglasnost nije potrebna, dok neke marke automobila uopšte nemaju predstavnika u Srbiji (npr. Chevrolet, Cadillac, Rover, Saab…), a neki saglasnost naplaćuju 2.000 ili 2.400 din, drugi 3.000, 3.500 ili 4.000 din, pa to ide do 12.000 din (mada su tu u pitanju samo dve luksuzne marke).

Pritom treba imati u vidu da neki proizvođači imaju iste cene za sve vrste prepravki, dok je kod nekih cena saglasnosti za zatamnjivanje stakala npr. 3.000 din, a npr. saglasnost za ugradnju kuke za vuču košta 6.000 din, koliko košta i saglasnost za druge vrste prepravki.

Stoga obavezno na vreme proverite koliko će vas koštati saglasnost proizvođača.

Koliko košta atest?

Ispitivanje (tzv. atestiranje) u AMSS košta 5.700 din + 3.410 din „državi“ (tako nam rekoše na više mesta na kojima se obavlja ispitivanje). Dakle, nešto preko 9.000 dinara.

Koliko košta samo zatamnjivanje stakala?

Cene mogu značajno da se razlikuju – od 100 do 400 evra. U zavisnosti od folije koja se lepi (postoje razni proizvođači, koji pritom imaju razne vrste folija. Na primer, servis Black Glass ima folije proizvođača Llumar čije folije za, recimo, kupe vozila koštaju od 120 evra za Basic 4, preko 150 za Standard 4, do 175 za Nanoceramic 5, Nanoceramic 6 Plus 6 za 220 i Nanoceramic Lux 7 za 300 evra).

Zatim, cene zatamnjivanja stakala zavise i od samog servisa koji lepi folije, kao i od vrste vozila (hečbek, limuzina, SUV/karavan, kombi…). Naravno, negde možete da prođete jeftinije, negde skuplje – samo uvek treba staviti sve „na papir“ kako bi se videlo koji kvalitet folije se ugrađuje, kolika je garancija, itd. Tu je i sam kvalitet radova, naravno.

Foto: Yahoo! Sports

Kada će obavezan tehnički pregled i saglasnost proizvođača da budu ukinuti?

Nažalost, za sada je nemoguće reći kada će do toga doći. Izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima u stvari će se omogućiti da se propišu bliži uslovi da se ova oblast definiše kroz novi „Pravilnik o ispitivanju vozila“.

Dakle, tek kada Vlada i Skupština usvoje predložene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, biće omogućeno propisivanje bližih uslova da se ova oblast definiše kroz novi Pravilnik o ispitivanju vozila.

Trenutno je nemoguće proceniti koliko je vremena potrebno da obe procedure budu završene, pišu Polovni automobili.

Jasno je svima – od vozača do državnih institucija, da je apsolutno nepotrebno da se kod zatamnjivanja stakala plaća saglasnost proizvođača (kakve veze ima proizvođač sa time što će neko da zatamnjuje stakla?) i da se plaća dodatni tehnički pregled na kojem će se „utvrditi“ da su stakla zatamnjena, kao da taj auto ne ide na ispitivanje, odnosno po atest, u AMSS…

espreso/polovniautomobili

Tagovi:

1 Komentar
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
Dejan
30.12.2023 18:27

Nerazumem zasto je potreban atest, u koliko se rade samo zadnja stakla?

Povezane vesti