Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić tokom današnjeg obilaska železničke stanice u Novom Sadu najavio je da se u narednom periodu očekuje rekonstrukcija nekoliko železničkih pruga.
-Infrastruktura železnice u ovom trenutku završila je projekat rekonstrukcije pruge od Pančeva do Subotice, to je banatska pruga koja je paralelna sa brzom prugom. Nadam se da ćemo sa tom rekonstrukcijom krenuti krajem ove ili početkom sledeće godine, a njena dužina iznosi oko 200 kilometara. Ta pruga biće projektovana za brzinu od 120 km/h. Pored toga, krećemo u rekontrukciju pruge duge 53 kilometara, od Vrbasa do Sombora i između Sombora do Subotice. To nam je vrlo važno jer će onda Sombor biti priključen brzoj pruzi. To pokazuje koliko je rekonstrukcija starih pruga važna kako bismo napravili od njih nove i brze pruge. Mi smo sa Svetskom bankom napravili dogovor pri čemu biramo projektanta za prugu Beograd-Vršac-rumunska granica. Nakon toga, radićemo i deo pruge od Sombora pa preko Sajlova i Novog Sada – time će gotovo sve pruge u Vojvodini biti rekonstruisane- rekao je Vesić.
On je takođe istakao da će Srbija tokom narednih godina skoro sve važnije železničke pravce potpuno rekonstruisati.
Na pitanje novinara da li će cene železničkih karata ostati nepromenjene, Vesić je istakao da su one značajno jeftinije od autobuskih karata.
Kada smo krenuli u projekat brze pruge, znali smo da ova cena nije ekonomska. Naša želja je bila da omogućimo ljudima da putuju što više brzim vozom i da se na isto naviknu. To može da se posmatra kao mera ekonomske politike jer svi oni koji putuju vozom ne koriste automobile – rekao je ministar.
Izgradnja pruge Zemun Polje – Surčin
Novina koja se dugo čekala, a o kojoj se dugo pričalo jeste i to da ovog meseca počinje izgradnja pruge od Zemun Polja do Surčina koja će saobraćati po brzini od 120 km/h. To znači da će ljudi moći da stignu vozom do aerodroma u Surčinu. Tako će građani Novog Sada moći da stignu vozom na aerodrom, tako što u Zemun Polju parkiraju automobil i stignu vozom na terminal.
– Sve ovo radimo u cilju učenja ljudi da ponovo koriste i da se voze vozom, s obzirom na to da se ta praksa izgubila. Mi kao narod smo potpuno zaboravili da koristimo voz jer je bio sporiji i nekomforniji – zaključio je Vesić.
M.Š.
Suludo. Zašto bih parkirao u Zemun Polju,pa seo na voz do Aerodruma? Onda mogu da vozim do Sarajeva ili Valjeva pa sednem u autobus do aerodruma !!? Zašto se ne napravi krak pruge NS-BG pokraj aerodruma,pa će putnici iz Subotice,NS,Inđije,Pazove imati direktnu vezu sa Aerodrumom.
Нешто се споречкао са Шапићем, знате ли шта о томе?
To su nerascisceni racuni medju njima demokratskim lopovima
Nema više demokratskih lopova svi su Napredni
Što pre se mora praviti obilaznica oko Novog Sada,preko Sajlova,Veternika,Futoga,Begeča-što se o tom projektu ćuti…!?
Pa pruga iz Novog Sada prolazi kroz Zemun Polje…što bi išli kolima nek dodju vozom i presednu u drugi voz…a što se tiče parkiranja…ni gradjani Zemun Polja nemaju gde da parkiraju u svom naselju…
Као, шатро се нешто разуме у ово? Не разумем циљ обиласка од стране нестручњака, осим политичког маркетинга. А то је дно дна понашање.