Na jesen sledeće godine od Beograda do Novog Sada putovaće se 27 minuta, rekla je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, tokom današnjeg obilaska gradilišta izgradnje železničkog vijadukta u okviru projekta modernizacije brze pruge Beograd-Budimpešta.
Mihajlovićeva je podsetila da se prethodnih trideset i više godina nije ulagalo u železnički saobraćaj, da sada to popravljamo jer zemlja napreduje onoliko koliko ulaže u svoju železnicu.
“Naši ciljevi su da sledeće godine na jesen do Novog Sada putujemo za 27 minuta bez stajanja, da započnemo što pre radove na trećoj deonici od Novog Sada do Subotice, kao i da do 2025. imamo završenu deonicu od Beograda do Niša. Srbija je tranzitna zemlja i završetkom železničkog Кoridora 10 postaćemo nezaobilazna ruta jer smo za 300 kilometara kraći od Кoridora 4 koji prolazi kroz Rumuniju i Bugarsku”, rekla je ona.
Mihajlovićeva je dodala da Кoridor 10 znači povezivanje regiona sa jugom i Evropom, istakavši da će sledeće godine početi radovi na izgradnji brze pruge od Beograda do Niša.
“Pored toga, započinjemo razgovore sa evropskim partnerima za brzu prugu od Niša do Preševa, radiće se i nastavak rekonstrukcije barske pruge, u koju se nije ulagalo od njene izgradnje. Radimo sa najboljim svetskim kompanijama i ulažemo ogroman novac u infrastrukturu”, rekla je ona.
Nebojša Šurlan, direktor “Infrastruktura železnice Srbije”, rekao je da se na ovoj deonici trenutno izvode radovi na tunelu i vijaduktu Čortanovci, te da je stepen realizacije 92 odsto.
“Кao investitor zadovoljni smo napretkom, u dnevnoj smo komunikaciji i sve rešavamo zajedno. Ubeđen sam da ćemo radove završiti u ugovorenom roku”, rekao je on.
Mansurbek Sultanov, direktor ogranka “Ruskih železnica” u Srbiji, koji izvode radove, zahvalio je na poverenju koje je ukazano ovoj kompaniji i rekao da su ponosni što mogu da učestvuju u velikim projektima i važnom koraku napred u istoriji Srbije.
“Ovaj projekat je značajan ne samo za Srbiju, već i za Balkan i Evropu. Zapravo, reč je o integrisanju srpskih železnica u panevropski koridor. Napravili smo lepu saradnju srpskih i ruskih firmi. Radi se i dispečerkski centar i zajedno ćemo rekonstruisati i barsku prugu”, rekao je Sultanov.
Autor: nsuzivo.rs/MGSI