Foto: Grad Zrenjanin

Usvajanjem odluke Skupštine grada Zrenjanina praktično se omogućava projektovanje i izgradnja novog mosta preko Tamiša i rešava dugogodišnji problem meštana dva susedna sela, Tomaševac i Orlovat, prouzrokovan stanjem i trenutnom zabranom za korišćenje postojećeg drumsko-železničkog mosta, koji je podignut još 1880. godine.

Ovaj drevni železni lepotan, specifičan po tome što se na njemu decenijama unazad istovremeno naizmenično odvijao i železnički i drumski saobraćaj, u više navrata bio je poprište snimanja stranih filmova i serija, a poslednjih godina često je u žiži javnosti zbog učestalih blokada i protesta nezadovoljnih meštana.

– Trenutno je situacija takva da je most zvanično zatvoren za saobraćaj, ali neki vozovi, doduše ne više oni natovareni teškim teretom, i dalje idu preko njega – kaže meštanin Tomaševca, ističući da njegovo ime nije bitno, ali da deli mišljenje brojnih meštana i Tomaševca i Orlovata.

– Koristimo alternativni atarski put, nasut sitnom rizlim, tako nam je savetovano, ali to zimi baš i nije neko rešenje, a tek na proleće kad nabuja Tamiš i krene da plavi – dodaje Aleksandar Rudić, član Saveta Mesne zajednice i meštanin Tomaševca, ističući da bi u ovoj situaciji dok ne bude izgrađen novi most u dužini 120 metara i 65 metara udaljen od starog postojećeg uzvodno uz Tamiš, asfaltiranje oko 5 kilometara alternativnog puta bilo pravo rešenje.

Foto: Grad Zrenjanin

– Apelovali smo u više navrata, lokalna samouprava u Zrenjaninu upoznata je sa našim zahtevom, jer ko zna kada će most početi da se gradi – dodaje starija žena iz Orlovata, uz napomenu da je meštanima suviše daleko da do Zrenjanina idu zaobilaznim i prilično lošim putem preko Banatskog Despotovca i Lazareva.

Usvojenim planskim dokumentom, kojim je Grad Zrenjanin učinio sve što je do njega, otvara se mogućnost ne samo za gradnju novog mosta, već i saobraćajnice kojom bi se tranzitni saobraćaj u potpunosti izmestio iz Orlovata i kasnije povezao sa auto-putem Beograd – Zrenjanin, čija planirana trasa prolazi takođe u blizini ovog sela, izričiti su predstavnici lokalne vlasti u Zrenjaninu, na čelu sa gradonačelnikom Simom Salapurom, koji je odluku o planskoj regulaciji ocenio kao veoma značajnu za sve meštane.

– Načinili smo još jedan važan korak kako bi moglo da se pristupi završnom projektovanju drumskog mosta, a ono što je bitno jeste da će se razdvojiti železnički od drumskog saobraćaja, praktično, kroz novu saobraćajnicu koja će u budućnosti biti okrenuta planiranom auto-putu – dodao je gradonačelnik Zrenjanina.

Uz molbu za strpljenje i opreznost, jer neki meštani i dalje koriste most, čelnici Zrenjanina naglasili su da je “bajpas” trenutne situacije atarski put između Orlovata i Botoša.

S pravom se pojedini meštani pitaju zašto je još od pre dve godine na snazi zabrana korišćenja mosta za laka vozila, kada on uopšte nije u toliko lošem stanju, a i sada, kako tvrde, preko njega prugom prođe poneki voz.

ČUVARI

ZA razliku od prošle zime, kada su sa obe strane mosta bile postavljene betonske barijere, sada prelazak kontroliše nekoliko čuvara koji, kako kažu meštani pomenuta dva sela, ponekad nekoga i propuste preko starog mosta.

Novosti

1 Comment
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Milan
26/12/2022 23:00

Obzirom opštinska vlast u Zrenjaninu nije 20 godina nije obezbedila pijacu vodu,što je od značaja za opstanak naroda,znači da mosta neće biti bar narednih 40 godina,živi bili pa videli.