Na mapi turističke trase koja polazi od Saborne crkve, pa sve do najstarije srpske književne, kulturne i naučne institucije Matice srpske, ušuškana je mala prodavnica rakija shopa na adresi Nikole Pašića 8. Sa posebnom pažnjom odabran je šarenoliki asortiman i predstavlja jedinstveno mesto kroz ulogu ambasadora dobre rakije.
Na tragu rakije Novi Sad se istakao još davne 1921.godine kada je pronalazač Milan T. Jovanović prijavio svoj patent koji je nosio naziv “Uređaj kazana za pečenje rakije“ kopija tog dokumenta se nalazi u arhivi zavoda za intelektualnu svojinu, odnosno u Upravi za zaštitu industrijske svojine. Sto dve godine kasnije otvara se mesto u kom su sjedinjeni tradicija i običaji kroz ukuse objedinjene u suveniru.
Ekipa portala Vojvodina uživo imala je to zadovoljstvo da pronađe svoje “Mesto pod šljivom “ i iz prve ruke, odnosno čašice, spozna šta to čini glavnu razliku po pitanju asortimana rakije. Naš sagovornik je vlasnica ovog simpatičnog mesta Hana Pavelka Stojšić.
“Rakija kao suvenir stavlja Srbiju na mapu zajedno sa Francuskom, Španijom, Italijom, Švajcarskom, ..koje imaju svoje specifične proizvode koje plasiraju kao suvenir. Volimo da kupimo nešto što je ukus određene zemlje. To je i rakija u Srbiji, i to je ideja koja je bila osnova za otvaranje jedne prodavnice koja u sebi ima izbor najbolje rakije do koje smo trenutno došli. U našoj radnji biramo rakije koje izlažemo i prodajemo. Tako destilerije daju uzorak koji šaljemo na probu i stručnu analizu, da se utvrdi da li je rakija pravljena od voća ili ima dodatke koji bi ukazivali na neke nečistoće u proizvodnji“, rekla je Hana za naš portal
„Naši ljudi često kupuju rakiju za svaku priliku, turisti se zadržavaju na manjim ambalažama, onim od 0,7, a tu su i manje zapremine likera. Najvažnije da sam suvenir koji je u ponudi bude kvalitetan, da ima umetničku vrednos i da se uklapa u određeni poklon prema osobi kojoj se poklanja. Kada se poklanja rakija, uz nju se najlepše slažu ukrasne čašice, flaše, čuture, ćokolade i domaći kolači kao što su vanilice“, istakla je gospođa Pavelka Stojšić.
„Vojvodina je posebno interesantna zbog kajsije i kruške, dok centralna Srbija vodi glavnu reč kada je proizvodnja dobre šljive u pitanju i sa ponosom mogu reći da su najbolji proizvođači raznih sorti“, kaže Hana.
„Mesto pod šljivom“ je simpatično mesto za prodaju rakije, a osim što možete kupiti različite vrste rakije, možete ih i degustirati i naučiti nešto više o pravljenju ovog tradicionalnog napitka. Ovakva mesta često privlače ljubitelje rakije i turiste željne da iskuse autentičnu srpsku kulturu.
U Srbiji je rakija više od samog pića, ona je deo kulturnog identiteta i tradicije. Proizvodnja rakije često je porodična tradicija koja se prenosi s generacije na generaciju, a mnoge porodice imaju svoje recepte i tehnike proizvodnje koje čuvaju kao tajnu. Istorija rakije seže duboko u prošlost. Rakija je postala simbol srpske kulture i tradicije, a često jenazaobilazna na svečanostima i proslavama.
Rakija je tradicionalni voćni alkoholni napitak koji se pravi od različitih vrsta voća, kao što su šljiva, kajsija, dunja ili grožđe. U Srbiji, rakija se često konzumira tokom posebnih prilika, kao što su slavlja ili porodična okupljanja, i smatra se simbolom gostoprimstva i tradicije.
vojvodinauzivo.rs