Претрага
Close this search box.

NEMA VIŠE ČEKANJA I PLAĆANJA TAKSE : Od danas dostupna usluga eIzvodi iz matičnih knjiga

Ilustracija, foto: Shutterstock

Ova usluga omogućava da se preko portala eUprava podnese zahtev za dobijanje izvoda iz matične knjige rođenih, venčanih ili umrlih, a građani biraju da li žele da izvode dobiju elektronski u svoje e Sanduče ili u papirnoj formi putem pošte

Na portalu eUprava od danas je dostupna nova usluga eIzvodi iz matičnih knjiga, koju će građani moći da dobiju besplatno elektronskim putem, bez odlaska na šaltere.

Ministar informisanja i telekomunikacija Mihailo Jovanović naveo je da ta usluga omogućava da se preko portala eUprava podnese zahtev za dobijanje izvoda iz matične knjige rođenih, venčanih ili umrlih, a građani biraju da li žele da izvode dobiju elektronski u svoje e Sanduče ili u papirnoj formi putem pošte.

“Ovo je novi iskorak u potpunoj digitalizacije i stvaranju efikasne, transparentne i ekonomične javne uprave koja je svojim građanima dostupna i putem mobilnog telefona 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji”, rekao je Jovanović na predstavljanju nove usluge u Beogradu.

Ministar je objasnio da je po prvi put omogućeno građanima da preko portala eUprava dobiju izvod iz matičnih knjiga u elektronskom obliku, pri čemu su ovi izvodi potpuno besplatni, tj. građani su oslobođeni plaćanja administrativnih taksi bez obzira za koju namenu vade ovaj dokument.

Foto: Pexels

Dodao je da građani moraju biti registrovani korisnici i prijavljeni mobilnom aplikacijom ConsentID ili kvalifikovanim elektronski sertifikatom, kako bi koristili ovu uslugu.

Jovanović je naveo i da zahtev za izdavanje izvoda korisnik može podneti za svog supružnika i krvne srodnike u pravoj liniji,dete, oca ili majku, dok za brata ili sestru potrebno je priložiti potvrdu o starateljstvu ili punomoćje.

“Rok za postupanje nadležnog matičara po primljenom zahtevu je 8 dana, ali ukoliko je korisnik odabrao papirni oblik izvoda, pored navedenog roka, potrebno je imati u vidu i vreme koje je potrebno za dostavu preporučene pošiljke”, objasnio je Jovanović.

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Aleksandar Martinović podsetio je da je proces digitalizacije započeo 2017. godine  i da je za pet godina puno učinjeno na tom planu.

“Za ovih pet godina se pokazalo da je učinjen veliki napredak na polju digitalizacije javne uprave i izvestaj UN da Srbija spada među 10 zemalja koje su najviše napredovale u postupku digitalizacije govori u prilog tome”, rekao je Martinović.

On je dodao da će i u budućnosti akcenat biti na digitalizaciji i unapređenju usluga za građane, te da dalji rezultati moraju biti usmereni na poboljšanje kvaliteta života građana i puno poštovanje njihovih prava.

alo.rs

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti