Korisnici platforme za striming filmova „Netfliks“ bi trebalo da obrate pažnju jer ovih dana Srbijom kruži nova internet prevara. Kriminalci šalju SMS poruke u kojima se predstavljaju kao servisna podrška „Neftliksa“ i gde se od korisnika traži da uđu na poslati link kako bi mogli da nastave sa korišćenjem usluge.
„Vaša poslednja naplata je odbijena i ukoliko želite da nastavite da koristite naše usluge idite na…“ stoji u poruci koja je očigledno loše i prevedena sa engleskog jer bi trebalo da se radi o uplati za usluga a ne naplati.
Sajt na koji link vodi, naravno, nema nikakve veze sa kompanijom „Netfliks“ ali je i ovoga puta iskorišćeno to što se ova američka firma našla u fokusu javnosti zbog toga što je najavila promenu politike „deljenja lozinki“.
U SAD je, naime, „Netfliks“ počeo da testira politiku ograničenja, koja uključuju proveru ljudi za koje se sumnja da dele profile i dodatnu naplatu zbog deljenja Ne lozinki.
Ne rizikovati
One koji nepažnjom kliknu na link, na android telefonima će Gugl verovatno obavestiti da sa radi o mogućoj prevari ali za svaki slučaj ne treba rizikovati i upuštati se u „proveru“.
U ovom slučaju, kao i u mnogim sličnim, radi se o fišingu, internet i mobilnoj prevari u kojoj se korisnik navodi da svoj aparat poveže sa nepoznatim izvorom, ili mu otkrije svoje osetljive lične podatke (od JMBG do bankovnog računa).
Kompanije koje naplaćuju onlajn usluge u principu ne koriste SMS kao kanal komunikacije sa klijentima, već to rade preko imejlova sa zvaničnim IP adresama i osiguranim vezama.
U slučaju da neka naplata i bude odbijena, o tome ćete verovatno dobiti obaveštenje i od svoje banke, ukoliko je proces obavljan elektronski.