Претрага
Претрага
Close this search box.

Novi Sad korak bliže izgradnji četvrtog mosta preko Dunava – Koridori Srbije predali Ministarstvu detaljnu studiju na usvajanje

Projektovani izgled mosta (Foto: Zahtev za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta)

Koridori Srbije podneli su Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje obilaznice oko Novog Sada sa mostom preko Dunava.

U zahtevu se navodi da se planiranom obilaznicom oko Novog Sada sa mostom preko Dunava na trasi državnog puta IIA reda ostvaruje veza sa državnim putem IIA reda i dalje sa državnim putem IB reda, Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica, piše eKapija.

Na osnovu postojeće planske dokumentacije, planirani most preko Dunava, sa pristupnim putevima, treba da bude namenjen za kretanje automobila, vozila javnog prevoza (autobusa), teretnog saobraćaja, pešaka i biciklista.

“U obuhvatu plana generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu su planirane samo površine javne namene, ukupne površine od 21,02 hektara i to: saobraćajne i zelene površine u funkciji drumskog saobraćaja, odbrambeni nasip, vodene površine koje će se nalaziti ispod mosta, crpna stanica i uređene zelene površine”, piše u zahtevu.

Foto: Vojvodina uživo

Detalji trase mosta

Most je ukupne dužine 2.267 metara i podeljen je na glavnu konstrukciju preko Dunava, dužine 880 metara i prilazne konstrukcije, dužine 1.387 metara.

Do kilometara oko 0+660 konstrukcija mosta je jedinstvena, širine 9,5 metara, sa dve saobraćajne trake za oba cmera. Kolovoz je širine sedam metara.

Dalje, do kilometara oko 0+840 konstrukcija je podeljena na levu i desnu, ukupne širine 19,1 metara. Razdelni pojas je 2,6 metara, a širina kolovoza levog i desnog mosta je po sedam metara, sa po dve saobraćajne trake.

Na jedinstvenoj konstrukciji mosta su po dve saobraćajne trake za oba cmera kretanja vozila, širine po sedam metara. Pred kraj mosta, kolovoz se širi u po tri saobraćajne trake, širine po 10,5 metara. Razdelni pojas je širine pet metara. Širina pešačke staze je 1,75 metara, a biciklističke 2,1 metara, obostrano.

Uz pilon, koji se nalazi između Dunava i marine, obostrano, predviđene su pešačko biciklističke rampe.

Celokupna konstrukcija mosta je jedinstvena dilataciona celina. Usvojena je konstrukcija sa tri pilona koliko iz konstruktivnih, toliko iz estetskih razloga.

Širina mosta je na najvećem delu 29,4 metara, samo se pred kraj mosta, na strani prema Sremskoj Kamenici, most širi na 36,4 metara, radi uklapanja u kružnu raskrsnicu.

Foto: Vojvodina uživo

Tri pilona mosta su postavljeni u središnji (razdelni) pojas mosta. Visina im je 30 metara.

Prilazne konstrukcije premošćavaju redom: kružni tok za Bulevar Patrijarha Pavla, kružni tok za ulicu Heroja Pinkija, kružni tok za Ulice 1.300 kaplara i Sime Matavulja (tri kružne raskrsnice), ulicu, odbrambeni nasip, pa još jednu ulicu, još jedan kružni tok sa ulicama ka Kameničkoj adi i Ribarskom ostrvu.

Iza ove kružne petlje, završava se prilazna konstrukcija i počinje glavna. Na delu prilaznih konstrukcija nema pešačkih i biciklističkih staza.

Položaj stubova i raspored raspona je određen prema potrebnom plovnom gabaritu i rezervisanoj površini za buduću međunarodnu marinu. Usvojena je niveleta i konstrukcija raspona 240 metara, koja zadovoljava plovni gabarit.

Takođe, kako se navodi u dokumentu, izmenjen uslov u odnosu na generalni projekat, koji je ispoštovan u ovom idejnom rešenju, je da smanji na minimum broj stubova u rezervisanom prostoru za marinu. Zato je u dispoziciju dodat još jedan pilon (sad su usvojena tri pilona u odnosu na dva u generalnom projektu) da bi se povećao raspon na delu marine.

Položaj pilona između Dunava i marine nije mogao biti značajnije menjan, plovni put je strogo određen, pa je iz statičkih razloga usvojen konačan raspored raspona, tako da rasponi budu simetrični.

EKapija

 

Tagovi:

4 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
Dejan
17.06.2023 16:38

Odlicno! A, moze i jedan most da se izgradi izmedju Novog Beceja i Beceja. Predhodni most je bio kratak pa su dali u Adi da stave. Sramota, ovako moramo okolo da putujemo za becej.

Gost
Ime nije bitno
17.06.2023 16:51

A je l može jedan most od Beočina do Futoga? Nisu BG i NS jedini gradovi u Srbiji. Hajd prisetite se gužve za Prvi maj, na primer. Most nam je tamo zaista neophodan, za razliku od ovog. Pomislite samo koliko će se smanjiti karbonski otisak, jer nećemo voziti više šezdeset kilometara tamo i nazad.

Gost
SNS Uzivo
17.06.2023 17:34

Cekajte, kako je na korak blize cetvrtog kad svaki dan pricate o petom mostu, nesto vam tu ne stima? 🙂

Last edited 10 Meseci Ranije by SNS Uzivo
Gost
Slavujko
21.06.2023 08:23

Zasto niko i nikad ne govori o mostu kod Neština. Da vozači ne idu u Hrvatsku pa u Srbiju?
Neštin-Šid

Povezane vesti